امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر در پاکدشت آغاز شد

پاکدشت – ابتکارآنلاین: رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت گفت: در آستانه فرا رسیدن عید نوروز و آغاز سفرهای نوروزی، فعالیت پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای در پاکدشت آغاز شد.
کد خبر: 8192
زمان انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹ قبل از ظهر -
38 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – صفرعلی حسین‌آبادی روز پنجشنبه در خصوص آغاز سفرهای نوروزی اظهار داشت: شهرستان پاکدشت به دلیل واقع شدن در مسیر محور ترانزیتی شرق کشور موسوم به امام رضا(ع) و به عنوان ورودی و خروجی تهران از شرق استان، در ایام تعطیلات نوروز با حجم زیادی از خودروهای عبوری به ویژه زائران امام هشتم شیعیان حضرت امام رضا(ع) همراه است و استقرار پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر در این مسیر، از اهمیت ویژه‌ای در خدمت‌رسانی به مردم برخوردار است.

وی افزود: طرح نوروزی جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت از دو بخش طرح امداد و نجات و راهنمای مسافران تشکیل شده و ۵ پایگاه ثابت و سیار، خدمات مورد نیاز تا ۱۵ فرودین سال آینده را به مسافران ارائه می‌دهند.

حسین‌آبادی بیان داشت: در طرح امداد و نجات، علاوه بر دو پایگاه ثابت یادمان شهدای مظفر در منطقه خاتون‌آباد و ثامن‌الحجج(ع) در ابتدای روستای علی‌آباد ، یک پایگاه ثابت در ستاد هلال احمر و سیار سطح شهرستان، خدمت ویژه به مسافران ارائه می‌دهند.

وی گفت: در بخش راهنمای مسافر نیز یک پایگه با استقرار در ورودی شهرستان، خدمات ویژه به مسافران ارائه داده و امکانات ویژه ای به آنان ارائه می‌دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت تصریح کرد: در اجرای این طرح آمبولانس و خودروی ست نجات با فعالیت روزانه یکصد نفر به طور ۲۴ ساعته خدمات ویژه به مسافران در حوادث احتمالی را ارائه می‌دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشتاظهار داشت: در بخش خدمات بشردوستانه نیز عوامل جمعیت هلال احمر در بوستان دانشجو مستقر بوده و علاوه بر راهنمایی مسافران، اقداماتی از جمله راه‌اندازی پویش “بهرفت” را انجام می‌دهند که طی آن مسافران با امضاء میثاق نامه، تعهد می‌کنند که در طول مسیر مسافرت، قوانین راهنمایی و رانندگی را به رعایت کرده و از بروز حواث رانندگی پیشگیری کنند.

حسین‌آبادی گفت: در محل استقرار پایگاه جمعیت هلال احمر، کارشناسان حضور یافته و در هنگام مراجعه مسافران، آموزش‌های لازم از جمله مواجهه با سوختگی، مسمومیت، احیا (CPR) و دیگر مشکلاتی که ممکن از در طول مسیر خانواده‌ها با آن مواجه شوند را ارائه می‌کنند.

شهرستان پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب شرق تهران و محور امام رضا(ع) واقع شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *