امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
امام جمعه قرچک:

رمضان امسال زمانی مناسب برای تحول درونی جامعه است

قرچک - ابتکارآنلاین: امام جمعه قرچک گفت: همانطور که بهار فصل تغییر در طبیعت است، بهار قرآن، ماه مبارک رمضان نیز زمان مناسبی برای ایجاد تحول درونی در جامعه اسلامی است.
کد خبر: 8244
زمان انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰ بعد از ظهر -
50 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قرچک که در مصلای نماز جمعه این شهرستان اقامه شد اظهار داشت: تقارن بهار طبیعت با بهار فطرت و قرآن، ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای ایجاد تحول درونی در جامعه است و افراد با ایجاد تحول در درون خویش می‌توانند جامعه را نیز به سمت خیر و صلاح پیش ببرند.

وی افزود: نوروز علاوه بر این که بهار طبیعت بوده برای مردم ایران ارزش زیادی دارد، در فرهنگ دینی ما نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که در روایات، زمان ظهور حضرت ولیعصر(عج) واقعه غدیر خم در بهار اعلام شده است.

خطیب جمعه قرچک با گرامیداشت دهه تکریم مساجد خاطرنشان کرد: مساجد در فرهنگ دینی مردم ایران از حرمت و قداست بسیاری برخودار است و بسیار از تحولات کشور، از مساجد آغاز شده و این مکان مقدس به مردم تعلق دارد و باید با رفع مسائل و مشکلات این اماکن مقدس، کارکردهای اصلی آن را به مساجد باز گرداند.

اسماعیلی با اشاره به توافق ایران و عربستان گفت: آمریکا خواستار ایجاد اختلاف در منطقه به ویژه کشورهای مسلمان است و در مقابل جمهوری اسلامی نیز در خنثی سازی دسیسه های آمریکایی زبانزد است، لذا با توافق بین ایران و عربستان این شیطنتها خنثی شد.

امام جمعه قرچک همچنین با گرامیداشت ۲۹ اسفند، روز ملی شدن صنعت نفت کشور یادآور شد: امروز کشور در همه زمینه ها به ویژه صنعت و کشاورزی به رشد، توسعه و پیشرفت متوازن نیاز دارد از این رو همه موظفند تا با تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، در تحقق این مهم گام برداریم.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *