امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

منظر شهری ری به هزار مترمربع فرش گل مزین شد

ری – ابتکارآنلاین: در آستانه سال نو و در راستای اجرای طرح استقبال از بهار بزرگراه ها، میادین و فضاهای سبز منطقه ۲۰ تهران ( شهرری) به یکهزار مترمربع فرش گل مزین شد.
کد خبر: 8289
زمان انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹ قبل از ظهر -
72 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – سید محمد ناظم رضوی شهردار این منطقه گفت: در آستانه فصل بهار یکهزار مترمربع فرش گل و ۱۵۰ عدد گلجای با کاشت گل های فصلی در بدنه بزرگراه ها، میادین و فضاهای سبز منطقه اجرا شد.

وی با بیان اینکه ارتقاء کیفیت فضای سبز، تلطیف هوا و برخورداری فضاهای شهری از منظری زیبا در آستانه فصل بهار از اهداف اجرای بهسازی فضاهای سبز است، افزود: نصب و کاشت گلجای و اجرای فرش های گل با استفاده از انواع گونه های گل های فصلی متنوع، مقاوم و متناسب با شرایط اقلیمی با نقوش مختلف در موقعیت های پل صارمی، بزرگراه امام علی (ع)، پل بهشتی، میدان شهرداری، میدان نماز، میدان فرمانداری و میدان بروجردی گسترده شده است.

ناظم رضوی کاشت ۱۵هزار پیاز گل لاله در میادین اصلی، اجرای عملیات واکاوی حدود ۷۸هزار درختچه در فضاهای سبز، اجرای عملیات هرس ۲۱هزار اصله درخت را از جمله اقدامات انجام شده در راستای بهسازی و زیباسازی فضاهای سبز عنوان کرد و افزود: در همین راستا عملیات اجرایی احداث فضای سبز سه و نیم هکتاری در حاشیه بزرگراه امام علی (ع) در حال انجام است.

این مسئول با اشاره به کاشت درختان مثمر و غیرمثمر در انتهای خیابان مدرس در مجاورت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) تصریح کرد: در آستانه سال نو به منظور ایجاد فضایی مفرح و باطراوت برای شهروندان، نصب گلجای و کاشت گل های الوان در رفیوژ ها، میادین و معابر منتهی به حرم انجام می شود.

شهردار منطقه با اشاره به اینکه منطقه ۲۰ با سرانه فضای سبز ۲۱مترمربع و تعداد عرصه های جنگلکاری و سرانه فضای سبز از مناطق شاخص است، خاطرنشان کرد: ایجاد سلامت کده و شهرک گلخانه ای در بوستان ها در دستور کار قرار دارد.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

این منطقه در جنوبی ترین نقطه شهری واقع شده است و از شمال به بزرگراه آزادگان، از شرق به بزرگراه امام علی، از جنوب به بزرگراه آوینی و از غرب به مبارک‌آباد و صالح‌آباد محدود می‌شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *