امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
استاندار گیلان :

صادرات گیلان پارسال به حدود یک میلیارد دلار رسید

رشت – ابتکارآنلاین: استاندار گیلان با بیان اینکه فضای مناسبی برای صادرات در گیلان مهیاست ، گفت: سال گذشته نزدیک به یک میلیارد دلار محصولات مختلف از استان صادرشد که می‌توان با ایجاد زیرساختهای مناسب این رقم را تا مرز ۲ میلیارد دلار در سال افزایش داد.
کد خبر: 8385
زمان انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰ بعد از ظهر -
73 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – اسدالله عباسی روز سه‌شنبه در نشستی با فعالان اقتصادی استان گیلان در رشت اظهار کرد: از سوی دیگر باید بر روی صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی بیشتر کار و این موضوع تقویت شود تا علاوه بر ایجاد اشتغال بیشتر، محصولات تولیدی خام عرضه نشده و چوب حراج بر تولیدات نزنیم و ارزش افزوده حاصل از فرآوری و تبدیل آن به استان وکشاورز برگردد.

وی با بیان اینکه برای کاهش تورم نیازمند افزایش تولیدات هستیم، گفت :کاهش تورم بدون رشد تولید امکان‌پذیر نیست، هر چه میزان تولیدات افزایش یابد، قیمت ها متعادل می شود و این نیازمند تقویت حضور سرمایه گذاران است.

نماینده عالی دولت در گیلان به حضور موثر سرمایه‌گذاران در افزایش تولید و کاهش تورم اشاره و بیان کرد: نباید سرمایه‌گذاران را در پیچ و خم بوروکراسی اداری معطل کرده بلکه باید صدور مجوزهای لازم برای ایجاد کسب و کار ، اشتغال و تولید را تسهیل کرده و به سهولت در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داد.

وی گفت: خصوصی سازی و مشارکت مردم در افزایش تولیدات هم بسیار مهم است از این‌رو باید به بخش خصوصی فعال در استان کمک کرد و شرایط سرمایه گذاری را تا حد امکان تسهیل نمود تا سرمایه‌گذاران بیشتری ترغیب شوند در گیلان سرمایه‌گذاری کنند.

وی تصریح کرد: همچنین باید شرایطی فراهم کرد تا در بخش تولید، رقابت ایجاد شود که در این صورت شاهد افزایش میزان تولید خواهیم بود.

وی افزود: در عین حال باید بر نرخ ها در بازار کنترل و نظارت شود و از مبدا تا مقصد این نظارت بر قیمت ها اعمال شود تا هر محصول با قیمت واقعی آن به دست مصرف‌کننده برسد و این امر نیز در کاهش تورم اثر خود را دارد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: البته در افزایش تولیدات باید از همه منابع ، استعداد و پتانسیل موجود در بخشهای مختلف به خصوص بخش کشاورزی در استان استفاده کرد وباید مشخص شود که تولیدات سال گذشته چه میزان بوده و برای امسال چه میزان پیش‌بینی می‌شود.

استاندار گیلان درخاتمه به سهم گیلان در بخش اشتغال اشاره و اظهار کرد: باید ۳۲ هزار شغل در سالجاری در گیلان ایجاد شود که در این راستا باید سهم هر بخش مشخص شود و از سوی دیگر باید آمار اشتغال مورد بررسی قرار گیرد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *