امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
معاون استاندار خراسان جنوبی:

عوامل انسانی دلیل اصلی افزایش تصادفات در خراسان جنوبی است

بیرجند – ابتکارآنلاین: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با همه تلاش‌های انجام شده، تصادفات جاده‌ای استان در سفرهای نوروزی امسال نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و مهمترین دلیل این افزایش مربوط به عوامل انسانی است.
کد خبر: 8389
زمان انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰ بعد از ظهر -
52 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – علیرضا عباس‌زاده روز سه‌شنبه در حاشیه نشست کمیسیون ایمنی راه‌های استان در شهرستان طبس و در جمع خبرنگاران درباره آمار بالای تصادفات جاده‌ای استان در نوروز ۱۴۰۲ اظهار داشت: دلایل متعددی سبب بروز این وضعیت شده که مهمترین و اساسی‌ترین آن، رعایت نکردن اصول فنی و تردد ایمن در سطح جاده‌ها توسط کاربران جاده‌ای است.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها روی می‌دهد افزود: رانندگان در حالت خواب‌آلودگی از رانندگی در جاده‌ها پرهیز کنند و از سرعت و سبقت غیرمجاز بپرهیزند.

معاون استاندار خراسان جنوبی ارتقای فرهنگ ترافیکی در جامعه را ضروری دانست و گفت: با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی شاهد سفرهای ایمن‌تر در جاده‌های استان و کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: ستاد اجرایی خدمات سفر برای ارائه خدمات به مردم و مسافرانی که وارد استان می‌شوند از مدت‌ها قبل فعال شده و تمهیدات لازم برای سفر ایمن مسافران را در دستور کار دارد.

عباس‌زاده گفت: همه ظرفیت‌های خراسان جنوبی در حوزه‌های مختلف از جمله راهداری، هلال احمر، اورژانس جاده‌ای و پلیس برای استفاده ایمن و بهتر از محورهای مواصلاتی استان به کار گرفته شده است و تمامی دستگاه‌های اجرایی برای استقبال و پذیرایی از مهمانان نوروزی پای کار آمده‌اند.

وی همچنین از اجرای پویش همراهان سفر ایمن در مجتمع خدماتی رفاهی امام رضا (ع) در محور پرتردد دیهوک بازدید و از برگزاری این پویش با محوریت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تشکر کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در این بازدید گفت: طی سه ماه گذشته جلسات متعدد ستاد خدمات سفر استان برای خدمات‌دهی بهتر به مسافران نوروزی برگزار و تمامی امکانات استان برای آسودگی خاطر مسافران بسیج شده است.

وی افزود: ایجاد پویش همراهان سفر ایمن زمینه و انگیزه‌ای برای مسافران و رانندگان فراهم می‌کند تا در ۳۰ کیلومتری شهرها استراحت کرده و بعد ادامه مسیر دهند.

عباس‌زاده از دست‌اندرکاران این پویش به خاطر توجه به مقوله آموزش و ارتقای فرهنگ رانندگی در بین مردم قدردانی کرد و خواستار تداوم این فعالیت‌ها به ویژه در نوروز شد.

بنابر اعلام پلیس راه خراسان جنوبی از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون ۱۴۷ فقره تصادف در محورهای استان روی داده است که در این تصادفات ۲۱۶ نفر مصدوم و ۲۲ نفر کشته شده‌اند.

فوتی‌های این تصادفات مربوط به ۱۳ فقره تصادف بوده و نسبت به سال گذشته بیش از ۲ برابر شده است.

همچنین ۸۶ درصد فوتی‌های تصادفات این مدت، سرنشینان خودروها و ۱۴ درصد رانندگان بوده‌اند که نشانگر ضرورت بستن کمربند برای سرنشینان جلو و عقب خودرو است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *