امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

جمهوریت و اسلامیت باید با هم حراست شود

کرمان – ابتکارآنلاین: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: جمهوریت و اسلامیت باید با هم حراست شود و وقتی جمهوریت در سایه اسلامیت قرار گرفت، دستاوردهای شیرین را یکی پس از دیگری می شود دید و نمونه آن خلق آمارهای بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه پیشرفت و خدمت و درخشش کشور در رتبه های بالای علمی دنیاست.
کد خبر: 8445
زمان انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰ بعد از ظهر -
59 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه امروز کرمان با توصیه به رعایت تقوای الهی و تاکید بر اینکه باید به فکر قیامت باشیم، اظهار کرد: امام علی علیه السلام فرمودند مانند مردمی باشید که به آنها بانگ زده و بیدار شدند و فهمیدند دنیا جای نهایی آنها نیست و دنیا را با آخرت عوض کردند.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه بسیار مهم و حساسی است و بستر مبادله دنیا با آخرت فراهم است، در ادامه با اشاره به تربیت اسلامی افزود: یکی از عوامل موثر در تربیت این است که باید از درون برای تربیت پذیری مهیا باشیم و تا خودمان مهیا نشویم، ولو در بهترین قانون و تحت امر بهترین مجری و والاترین انسان در اجرا، معلوم نیست تربیت بشویم.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: یکی از عوامل موثر در تربیت بر مبنای متون دینی عبارت از این است که انسان متوجه شخصیت والا و ارزش بالای خود بشود و در این صورت خودش دنبال مربی و استاد خوب می رود زیرا از درون انگیزه دارد تا شخصیت والای خود را به راحتی از بین نبرد و به آن توجه کند لذا دغدغه تربیت پیدا می کند.

امام جمعه کرمان بیان کرد: مصیبت زمانی آغاز می شود که فرد تربیت را نمی پذیرد و زمانی است که فرد خودش را گم کند و این غفلت بزرگی است؛ بزرگترین زیان و ضربه این است که خود را فراموش کنیم و خودفراموشی آدمی را به انحراف می کشد.

وی با بیان اینکه حب دنیا موجب می‌شود آدمی به خود واقعی‌اش توجه نکند و در این صورت حتما تربیت نمی شود، گفت: بت پرستی انواع و اقسام دارد و ریشه اش این است که آدمی خود را گم کرده و به خود توجه نکند؛ آنهایی که در مسائل سیاسی و جناحی، جناح خود را که با دست خود ساختند، به همان پایبند هستند و اشتباهات و ایراداتی را که وجود دارد، هیچوقت نمی پذیرد و فرمایشات امام جامعه را که مورد پسند جناحشان است، تمکین می کنند و در مقابل دیگر فرمایشات سکوت می کنند، در واقع بتی را که خودشان ساخته اند، می پرستند.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: بت پرستی صرفا به بت ظاهری نیست، بت های دیگری هم هست و اینجاست که افراد خود را گم کرده و تا به خود برنگردند، تربیت دینی تاثیر خود را نمی گذارد.

وی در خطبه های دوم نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن روز طبیعت عنوان کرد: در این روز باید به خلقت بی نقص خداوند فکر کرده و به معرفت و شناختمان بیفزائیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: تاکنون در دنیا هیچ اندیشمندی قائل به این نیست که مردم وقتی در یک جامعه دور هم جمع شدند، حکومت نداشته باشند و در عمل نیز جامعه انسانی هر جا شکل گرفته، نحوی از حکومت را پذیرفته است. حتی جایی که ایل و قبیله در نقطه دوردست زندگی می کردند، رئیس قبیله حاکم بر سرنوشت ایل بوده و تصمیم می گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به حکومت های الهی و غیرالهی افزود: اگر اسلام ظلم ستیزی، فسادستیزی، توجه به آزادی، حریت و آزادگی را به عنوان یک تکلیف برای انسان دیده، آیا بدون حکومت شدنی است؟ لذا نگاه حکمرانی در دین مبتنی بر این است و جمهوری اسلامی با این نگاه شکل گرفته و هم در واژه جمهوریت و هم در اسلامیت عنایت وجود دارد و امام فرمود جموری اسلامی چراکه تامین کننده هر دو حوزه برای پیشرفت و ارتقاء بشر است.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: جمهوری بدون اسلامیت، همانی می شود که در دوران مشروطه اتفاق افتاد و نتیجه آن حاکمیت رضاخان قلدر بر این کشور شد؛ جمهوریت و اسلامیت باید با هم حراست شود و وقتی جمهوریت در سایه اسلامیت قرار گرفت، دستاوردهای شیرین را یکی پس از دیگری می شود دید و نمونه آن خلق آمارهای بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه پیشرفت و خدمت و درخشش کشور در رتبه های بالای علمی دنیاست.

امام جمعه کرمان ادامه داد: دشمن به این مسائل حساس است و دنبال این است یا جمهوریت را به انحراف بکشاند یا اسلامیت را و دیدیم در شعارهای اغتشاشات سال گذشته، دنبال خانه نشین کردن اسلامیت نظام بودند و افراد کم توجه و ناآگاه را در صحنه عمومی کشور تجهیز کرده و به میدان فرستادند تا بر جمهوریتِ تنها بدمند و اسلامیت را خانه نشین کنند، همان کاری که در طول تاریخ اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: تبلور جمهوریت نظام انعکاس آراء مردم در شکل دادن مراکز تصمیم گیر و تصمیم ساز کشور و نمونه آن انتخابات های متعدد است که امسال با دو انتخابات بسیار مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان روبه رو هستیم.

علیدادی سلیمانی گفت: جمهوریت و اسلامیت در کنار هم می تواند پرچم افتخار این نظام را به دست صاحب اصلی اش بدهد و نماد اسلامیت نظام در عملیاتی کردن فرامین ولایت فقیه است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: در آشوب های سال گذشته همه حملات دشمن علیه ولایت فقیه بود زیرا دشمن می دانست ستون خیمه اینجاست، لذا بر همه دلسوزان و احزاب و گروه های سیاسی و دوستداران هویت ایرانی است که محکم پشت پرچم جمهوری اسلامی بایستند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *