امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پارسال ۹ محکوم قصاص نفس در یزد رهایی یافتند

یزد - ابتکارآنلاین: رئیس کل دادگستری یزد گفت: در سال ۱۴۰۱ با تلاش کمیته صلح و سازش دادگستری ۹ محکوم از قصاص نفس در استان رهایی یافته و به زندگی بازگشتند.
کد خبر: 8486
زمان انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰ بعد از ظهر -
70 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – غلامعلی دهشیری با اشاره بر لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های قصاص نفس با توجه به تاکید رئیس قوه قضاییه بر این امر افزود: دادگستری با تشکیل کمیته صلح وسازش کمک موثری به تعیین تکلیف پرونده‌های قصاص نفس در یزد کرده است.

وی ادامه داد: در سال‌۱۴۰۱ با تلاش همکاران و شورای حل اختلاف استان یزد ۹ فقره پرونده قصاص به مصالحه رسیده و با جلب رضایت از ۲۰ نفر اولیای دم این تعداد محکوم این پرونده‌ها از قصاص نفس رهایی یافته و به زندگی بازگشتند.

این مسئول، گذشت خانواده‌های اولیای دم را اقدامی ارزشمند و خدا پسندانه عنوان کرد و افزود: اولیای دم با گذشت از قصاص به محکومان نادم و پشیمان زندگی دوباره بخشیده و علاوه بر این با این اقدام خداپسندانه موجب اصلاح آن‎ها و بازگشت مجددشان به آغوش خانواده‌‎هایشان و اجتماع می‌شوند.

دهشیری گفت: با توجه به نگاه ویژه رئیس قوه‌قضاییه به موضوع بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه و تأکید وی در خصوص استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی در حل و فصل خصومات و اصلاح ذات البین، دستگاه قضایی استان با جدیت این موضوع را در دستورکار خود قرار داده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: شوراهای حل اختلاف همواره در مسیر اعتلای فرهنگ عفو و گذشت در جامعه گام برداشته اند، زیرا صلح و سازش از دیدگاه شرع مقدس اسلام ارزش و مرتبه بسیار بالایی دارد و در آیات متعدد قرآن کریم و روایات متعدد اشارات زیادی به این موضوع شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *