امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در زنجان مردم محور است

زنجان - ابتکارآنلاین: رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته، برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی استان در سال جاری بیشتر جنبه مردمی دارد و گستره زیادی از مخاطبان را در بر می‌گیرد.
کد خبر: 8515
زمان انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵ بعد از ظهر -
89 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – امیر نعمتی در خصوص برنامه‌های گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در استان، افزود: امسال نیز مطابق سال های گذشته از ۱۹ تا ۲۶ فروردین ماه برنامه‌ها و تولیدات متعددی برای گرامیداشت این هفته در نظر گرفته شده است.

این مسوول به ویژه برنامه تلویزیونی «شیدایی حقیقت» اشاره کرد و گفت: در این برنامه ضمن معرفی چهره هنر انقلاب استان در سال ۱۴۰۱ از تولیدات و آثار هنری این نهاد فرهنگی‌ هنری از جمله قطعه موسیقی «پاینده ایران»، سه عنوان کتاب‌ مصور و آثار خوشنویسی رونمایی می شود.

وی به برگزاری نشست بررسی آیین‌ها و مناسک بومی خاص ماه مبارک رمضان در شهرها و روستاهای زنجان اشاره کرد و گفت: برگزاری اختتامیه سومین دوره همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، همایش تعزیه استانی (علویون) در شهرستان‌ها و روستاهای استان و دیدار با هنرمندِ ماه از دیگر برنامه‌های این ایام است.

نعمتی به برگزاری رویداد هنری مهرواره سرود «هادی» در شهرستان‌های ابهر، هیدج، سلطانیه، خرمدره و خدابنده اشاره کرد و افزود: دیگر نهادهای فرهنگی هنری استان نیز در برگزاری آیین گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی برنامه هایی برگزار خواهند کرد.

۲۰ فروردین سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی در تقویم ملی کشور نامگذاری شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *