امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
استاندار یزد در سفر به خاتم:

وعده رئیس جمهور در مورد پتروشیمی خاتم را با جدیت پیگیری می‌کنیم

یزد - ابتکارآنلاین: استاندار یزد در جمع فرهیختگان شهرستان خاتم از توابع استان از افزایش دور دوم سفرهای شهرستانی به دو روز خبر داد و گفت: اراده جدی استان بر ایجاد تحولی بزرگ در سیمای پیشرفت و تعالی شهرستان‌های کمتر برخوردار است.
کد خبر: 8555
زمان انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰ بعد از ظهر -
60 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – «مهران فاطمی» روز سه‌شنبه در نشست مشترک با جمعی از فرهیختگان شهرستان خاتم، این سفر را دومین سفر رسمی خود به شهرستان خاتم از ابتدای فعالیت خود به عنوان استاندار یزد دانست و گفت: این سفر، به منزله سفر شهرستانی نبوده و هدف از انجام آن استماع مسائل شهرستان از زبان جمعی از فرهیختگان شهرستان، پاسخگویی به سوالات و ارائه چشم اندازهاست.

وی در ادامه به افزایش دور دوم سفرهای شهرستانی به دو روز اشاره و خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای افزایش مدت زمان گفتگو با اقشار مختلف مردم شهرستان ها و حضور در روستاها به منظور احصاء مسائل، بازدید از وضعیت اجرای پروژه ها و در نهایت اخذ تصمیمات لازم به منظور حل مسائل موجود و تسریع در روند اجرای طرح‌ها انجام می‌شود.

بالاترین مقام اجرایی استان یزد، شهرستان خاتم را مقصد دومِ دور دوم سفرهای شهرستانی خود به اتفاق مدیران و مسئولین استان عنوان کرد و در بخشی از سخنانش به تبیین ضرورت تغییر راهبردهای مورد پیگیری در شهرستان خاتم؛ با توجه به کم توجهی های صورت گرفته در طول دهه های اخیر پرداخت و افزود: اقدامات انجام شده در طول ۱۷ ماهِ گذشته از عمر دولت سیزدهم، رضایت بخش و نه قانع کننده است لذا باید با تغییر راهبردها، تحولی بزرگ در سیمای پیشرفت و تعالی شهرستان ایجاد کرد.

وی از اراده جدی استان جهت افزایش سرعت پیشرفت و تعالی شهرستان خاتم خبر داد و اضافه کرد: به منظور حمایت از بخشی از پروژه های سرمایه گذاری شهرستان خاتم، برنامه ریزی می شود تا دور دوم سفر به شهرستان خاتم با حضور سرمایه گذاران و مدیران عامل شرکت های بزرگ از داخل و خارج استان انجام شود.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش به یکی از مطالبات مردم شهرستان خاتم مبنی بر راه اندازی واحد پتروشیمی این شهرستان اشاره و تصریح کرد: امکان راه اندازی این مجموعه در بازه زمانی کوتاه وجود ندارد اما مسائل مربوط به آن با جدیت در حال پیگیری است.

فاطمی در ادامه از رایزنی با سرمایه گذاران جهت ورود به شهرستان جهت سرمایه گذاری در حوزه نساجی و پوشاک» و نیز تشکیل میز تحصصی شهرستان‌ها به منظور رسیدگی به مسائل بدون تشریفات اداری خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عدم نقش آفرینی یا نقش محدود شهرستان های کمتر برخوردار در نظام تصمیم گیری استان، گفت: یکی از رویکردهای مورد پیگیری، افزایش نقش آفرینی شهرستان ها در مدیریت کلان استان بوده که در این راستا از برخی شخصیت های نخبه شهرستانی در نظام تصمیم گیری استان استفاده شد.

استاندار ادامه داد: حضور رئیس جمهور، وزرا و مدیران ارشد دولت در این شهرستان و توجه خاص به مناطق کمتر برخوردار در نظام تخصیص بودجه؛ مؤید نگاه ویژه به شهرستان های کمتر برخوردار و تلاش برای جبران بخشی از عقب ماندگی های موجود است.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به تخصیص قریب به ۱۲۸ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل بیمارستانی خاتم در جریان سفرهای آیت الله رئیسی به استان اشاره کرد و گفت: تخصیص چنین رقمی به بیمارستان های استان مسبوق به سابقه نبوده است.

وی در ادامه بروکراسی اداری را علت زمان بری اجرای برخی برنامه ها، اهداف و قول ها دانست و گفت: اهتمام جدی ما بر تحقق قول های داده شده است با این وجود در صورت عدم تحقق آن ها، دلیل آن را صادقانه با مردم در میان خواهیم گذاشت.

استاندار همچنین به موضوعات مطرح شده در خصوص جاده هرات_هرابرجان اشاره کرد و افزود: در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان، بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه گذاشته شد که اعتبار آن ابلاغ خواهد شد.

وی در ادامه به برخی محورهای مطرح شده در نشست به نمایندگی از جامعه فرهنگیان شهرستان خاتم اشاره و اظهار کرد: به منظور بررسی و اخذ تصمیمات لازم جهت رفع بخشی از دغدغه های موجود، یکی از جلسات شورای آموزش و پرورش استان در این شهرستان برگزار و موارد پیگیری می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، فاطمی در بخش پایانی سخنانش بر تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری و نیز ارائه طرحی از سوی شهرداری هرات، جهت احداث پارک بانوان در این شهر تاکید کرد.

(منبع: ایسنا)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *