امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
امام جمعه موقت یزد:

بی‌حجابی دلیلی بر بی‌دین بودن و مسلمان نبودن نیست

یزد – ابتکارآنلاین: امام جمعه موقت با بیان این که بی‌حجابی حرام است ولی دلیلی بر بی‌دین بودن و مسلمان نبودن نیست، جامعه را از طرد افراد بی‌حجاب منع کرد و گفت: نه باید در برابر بی‌حجابی سکوت کرد و نه این که افراد بی‌حجاب را طرد کرد بلکه باید با مهربانی و دلسوزی آنها را امر به معروف کرد.
کد خبر: 8614
زمان انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰ بعد از ظهر -
80 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – آیت الله «سید ناصر محمدی» امروز هیجدهم فرودین در خطبه های نماز جمعه شهر یزد در محل مسجد ملااسماعیل، حجاب را یکی از موارد رعایت تقوی ذکر کرد و گفت: حجاب از ضروریات فقه اسلام است و حتی در دیگر ادیان نیز به آن سفارش شده است.

وی این که برخی عنوان می‌کنند در قرآن و اسلام دستوری درباره رعایت حجاب وجود ندارد، دروغ محض خواند و گفت: در اسلام هم در مورد حجاب زن و هم در مورد حجاب مردان سفارش شده است.

آیت الله محمدی در ادامه خاطرنشان کرد: در قران کریم ۲۴ آیه در مورد حجاب وجود دارد که در چهار آیه به صورت صریح به این موضوع تاکید شده است.

وی با تاکید بر این که رعایت حجاب شرعاً واجب و بی‌حجابی شرعاً حرام و بنا به فرموده مقام معظم رهبری حرام سیاسی نیز هست،‌ گفت: دشمن از طریق ترویج بی‌حجابی برای مردم ما دام گستردانده است و تلاش دارد از این طریق مردم را از اسلام و انقلاب جدا کرده و با تفهیم این که بی‌حجابی یعنی ضد دین و ضد انقلاب بودن، برای خود یارگیری کند.

امام جمعه موقت یزد افراد بی‌حجاب را به بصیرت افزایی توصیه کرد و گفت: این افراد دقت کنند چه کسانی از بی‌حجابی در جامعه پشتیبانی و چه منافعی را در این باره دنبال می‌کنند.

وی در خطبه‌های دوم نماز جمعه امروز یزد نیز گفت: مقام معظم رهبری امسال را به عنوان سال «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری کردند و مسئولان باید در تحقق این مهم جدیت داشته باشند و واقعاً تورم را مهار و تولید را در مسیر رشد پیش ببرند.

محمدی چند توصیه نیز به دولتمردان کرد و گفت: دولتمردان سعی کنند حداقل خدمات و تولیدات خود را گران نکنند و از سوی دیگر شرکت‌های خصوصی نیز مراقبت کنند تا قیمت‌ها کنترل شود.

وی با اشاره به سوق یافتن بسیاری از کشورها به دلارزدایی و حذف دلار از چرخه اقتصادی خود،‌ گفت: متاسفانه بعضاً شرکت‌های بزرگ و پردرآمد دولتی مواد اولیه را از داخل کشور تامین ولی تولیدات خود را با قیمت دلار تلگرامی به مردم عرضه می کنند لذا حاکمیت ضمن نظارت بر این اقدامات، باید در زمینه حذف دلار تا حد امکان اقدام کند.

امام جمعه موقت یزد در پایان نیز با اشاره به قرار گرفتن در آستانه شبهای قدر، بر آمادگی مومنان برای حضور در مراسم‌های این شبهای ارزشمند تاکید کرد و گفت: همه در مساجد حضور یابند و این شبها را احیا بدارند و مسئولان نیز فرصت خواهند داد تا ساعات کاری در روزهای پس از لیالی قدر با تاخیر آغاز شود تا مردم از عبادت این شبها محروم نشوند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *