امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیمه بیکاری به همه کارگران کارخانه آتش‌گرفته الکترواستیل تعلق می‌گیرد

مشهد- ابتکارآنلاین: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: همه کارگران کارخانه سوخته "الکترواستیل" در حوالی مشهد تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می گیرند و با راه اندازی دوباره این کارخانه به تدریج به محل کار خود باز می گردند.
کد خبر: 8786
زمان انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶ بعد از ظهر -
74 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – محمد امین بابایی افزود: در آتش سوزی که ۱۵ فروردین ماه امسال در کارخانه بزرگ تولید لوازم خانگی الکترواستیل رخ داد، ۲ سالن خط تولید لوازم خانگی و انبار محصول خانگی به طول کامل دچار آتش سوزی شد که ۱۰۰ درصد از بین رفتند، بخشی از ساختمان الکتروپشتیبان این کارخانه نیز دچار آتش سوزی شد.

وی با بیان اینکه هنوز علت دقیق آتش سوزی کارخانه الکترواستیل از سوی سازمان آتش نشانی اعلام نشده است، افزود: مجموعه الکترواستیل تحت پوشش بیمه بوده و ۸۵۳ کارگر داشته است که طی بررسی های بعد از حادثه مقرر شد، همه این کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می گیرند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: در ارتباط با تحت پوشش بیمه قرار گرفتن کارگران این شرکت، یک تفاهم نامه سه جانبه بین این اداره کل، اداره کل تامین اجتماعی و مدیر عامل شرکت الکترواستیل به امضا رسید که استانداری نیز به عنوان ناظر بر این موضوع نظارت خواهد کرد.

بابایی اظهار داشت: روند بازسازی کارخانه الکترواستیل با کمک بیمه و دستگاه های اجرایی آغاز می شود و به مرور با آماده سازی هر بخش از آن کارگران دوباره به محل کار خود بازمی گردند.

به گزارش ایرنا، کارخانه تولید یخچال و فریزر الکترواستیل در سال ۱۳۶۱ با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال، اشتغالزایی مستقیم ۸۴۲ نفر و اشتغال غیرمستقیم ۱۵ هزار نفر واقع در بزرگراه آسیایی راه اندازی شد.

کار این مجموعه صنعتی با تولید یخچال و فریزرهای صنعتی که آن موقع برند زاگرس داشتند آغاز شد که بعد وارد مرحله تولید یخچال و فریزرهای خانگی شد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *