امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آبرسانی به ۳۴ روستای دارای تنش آبی شوشتر آغاز شد

اهواز – ابتکارآنلاین: آبرسانی به ۳۴ روستای بخش شعیبیه غربی شهرستان شوشتر که اهالی آن با مشکل تنش آبی روبه رو هستند، به همت معاونت عمران و زیر ساخت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان آغاز شد.
کد خبر: 8862
زمان انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰ بعد از ظهر -
138 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – مسوول معاونت عمران و زیر ساخت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان، روز دوشنبه در نشست هم اندیشی و توجیهی برای حل مشکل تنش آبی و آغاز پروژه آب رسانی بخش شعیبیه غربی شوشتر گفت: حل مشکل تنش آبی و آغاز پروژه آبرسانی به ۳۴ روستای بخش شعیبیه غربی شهرستان شوشتر با جمعیتی بیش از ۱۲ هزار نفر آغاز شده است.

سروان پاسدار محمد صادق ندایعلی افزود: این طرح در سه فاز و لوله گذاری بیش از ۶۰ کیلومتر طراحی شده است.

وی گفت: در پایان فاز اول مشکل آب بیش از سه هزار نفر از اهالی شعیبیه برطرف خواهد شد.

در این نشست که جمعی از مسوولان استانی و محلی حضور داشتند مقرر شد تمامی متولیان، نهایت توان خود را به صورت جهادی برای حل مشکلات بخش شعیبیه از جمله برطرف شدن تنش آبی، اتمام پروژه های نیمه کاره و…. به کار گیرند.

بخش شعیبیه از توابع شهرستان شوشتر، با جمعیت بیش از ۲۲ هزار نفر، ۵۸ روستا دارد.

برخی مناطق و روستاهای خوزستان با وجود جاری بودن چند رودخانه مهم از جمله کارون، کرخه و دز در این استان، با تنش آبی روبه رو هستند.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب خوزستان بیان کرد: به طور میانگین ماهیانه به ۱۰۰ روستای خوزستان در دولت سیزدهم تاکنون آبرسانی شده است.

محمدرضا کرمی نژاد، با اشاره به وجود چهار هزار و ۴۰۰ روستای دارای تنش آبی در خوزستان افزود: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم، قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) با پنج برنامه اصلی از جمله پایان تنش آبی در روستاهای محروم کشور در سطح ملی ایجاد شد.

وی گفت: از مجموع یک هزار و ۷۰۰ روستای آبرسانی شده در خوزستان از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۹۲۰ روستا در وضعیت تنش آبی جدی و بحرانی از نظر آبی روبه رو بود ضمن اینکه آب سایر این روستاها نیز از نظر کمی و کیفی بسیار نامناسب و ناپایدار بود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *