امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
فرماندار گیلانغرب:

حفظ ارزش ها و انتقال رشادت های رزمندگان باعث تحکیم اعتقادات جامعه می شود

قصرشیرین - ابتکارآنلاین: فرماندار گیلانغرب گفت: حفظ ارزش ها و انتقال جانفشانی ها و از خودگذشتگی های فرزندان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس تحکیم بخش اعتقادات جامعه می شود و یک ضرورت انکارناپذیر است.
کد خبر: 8866
زمان انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰ بعد از ظهر -
90 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – وحید محمدی روز دوشنبه در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی برگزاری سالروز گرامیداشت عملیات غرور آفرین بازی دراز با اشاره به حماسه آفرینی های رزمندگان دوران دفاع مقدس ، افزود: همه ما امروز وظیفه داریم با جهاد تبیین در راستای دفاع از آرمان های والای شهدا و ترویج فرهنگ ایثار در جامعه گام برداریم.

وی اظهار کرد: ما هرچه داریم از شهدا است و عملیات بازی دراز نیز یکی از عملیات های غرور آفرین غرب کرمانشاه است که همه وظیفه داریم برای حفظ آن و چگونگی برگزاری شایسته سالروز این عملیات و بزرگداشت یاد شهدای آن آنچه که در توان داریم انجام دهیم.

امام جمعه گیلانغرب نیز با گرامیداشت عملیات بازی دراز به همراهی و همکاری تمام ادارات دولتی در جهت ارتقای فرهنگ معنوی جامعه و پاسداشت یاد شهدا تاکید کرد و گفت: شهدا بر گردن همه ما حق دارند زیرا که در زمره برترین های خداوند هستند.

حجت الاسلام «مجتبی فاطمی نسب » در ادامه بر ضرورت ارتقاء بخشی کیفیت خدمات دهی به کاروان‌های راهیان نور و تبیین هرچه بهتر فرهنگ کار خوب در جامعه تاکید کرد.

فرمانده سپاه ناحیه گیلانغرب نیز با تشریح برنامه های در دست اقدام سالروز عملیات غرور آفرین بازی دراز گفت: مراسم گرامیداشت سالگرد عملیات بازی دراز در محل یادمان عملیات طی روزهای ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه قرار است برگزار شود .

وی همچنین از آمادگی شهرستان گیلانغرب به منظور اسکان و پذیرایی از کاروان‌های راهیان نور شرکت کننده در این مراسم از سراسر کشور خبر داد.

شکست سنگین دشمن بعثی در عملیات بزرگ بازی دراز

عملیات ظفرمند «بازی دراز» در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد.

در هشت روز عملیات دلاورانه، ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته و صدها اسیر و انهدام تانک ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد.

بازی دراز از مناطق و ارتفاعات مهم میان شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است که ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط کاملی بر این سه شهر غرب کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده بانی و رصد فعالیت های رزمندگان اسلام استفاده می کرد.

در عملیات بازی دراز، ۵۴ دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، ۲ فروند بالگرد، ۲ دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ سرباز رژیم بعث عراق نیز کشته، زخمی و اسیر شدند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت در هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و در این مدت ۸۵۶ شهید، یک هزار و ۴۰۰ جانباز و ۱۱۲ آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *