امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تصمیمات شورای فرهنگ عمومی تربت‌حیدریه باید عملیاتی شود

تربت‌حیدریه – ابتکارآنلاین: معاون استاندار و فرماندار تربت‌حیدریه گفت: تصمیمات اتخاذ شده در جلسات شورای فرهنگ عمومی به طور یقین باید از سوی تمامی دستگاههای مرتبط عملیاتی و اجرایی شود.
کد خبر: 8897
زمان انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰ بعد از ظهر -
58 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – علی‌اکبر کی‌پور روز سه‌شنبه در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی تربت‌حیدریه در سال جدید، افزود: در عین حال شاید برخی مباحث نیازمند بررسی و دریافت نظرات کارشناسان و به عبارت بهتر طرح در قالب‌های تخصصی باشد.

وی با بیان اینکه تصمیمات اتخاذ شده باید جامع و مانع باشد، گفت: لذا با نظارت امام جمعه و ذیل همین شورا می‌بایست جلسه کارگروه تخصصی دایر و تصمیم‌گیری اولیه در آنجا انجام و در نهایت در جلسه شورای فرهنگ عمومی به تصویب برسد.

در این جلسه مقرر شد، از این پس کلیه تصمیم‌سازی‌های حوزه فرهنگ و هنر و دیگر مباحث فرهنگی شهرستان تربت‌حیدریه، در قالب کارگروه‌های تخصصی و زیر نظر شورای فرهنگی عمومی مطرح و در نهایت تصمیم نهایی اتخاذ شود.

همچنین پیشنهاد برپایی ۲ کنسرت موسیقی که دارای مجوزهای لازم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، در این جلسه مطرح و اعضای شورای فرهنگ عمومی با برپایی کنسرت نخست موافقت کرده و برپایی کنسرت دوم را منوط به کیفیت برپایی کنسرت نخست اعلام داشتند.

مدیر موسسه فرهنگی پردیس هنر و مجری کنسرت‌های موسیقی مزبور در این جلسه گفت: قرار است کنسرت نخست در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده همزمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر در تربت حیدریه برگزار شود.

علی مسعود نژاد افزود: هنوز مجوز تایید سالن برگزاری این کنسرت ها از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ما ابلاغ نشده‌ است، چراکه تربت‌حیدریه فاقد سالن استاندارد و لذا بناست در سالن ورزشی نهم دی کنسرت برگزار شود.

وی با بیان اینکه پیشتر مشابه چنین کنسرت‌هایی در تربت حیدریه برگزار و مشکلی پیش نیامد، گفت: بر اساس قوانین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فروش بلیت کنسرت به صورت اینترنتی و خریداران محدود به یک فضای جغرافیایی خاص نیستند.

مسعود نژاد اظهار کرد: حضور اقوام و طوایف ایرانی به تربت‌حیدریه، می‌تواند فرصت خوبی برای بازار عرضه و فروش سوغات، هدایا و صنایع دستی این خطه را فراهم سازد.

وی گفت: از آنجا که فروش بلیت بر اساس شماره کارت ملی افراد صورت می‌گیرد، لذا با مشاهده هر گونه رفتار خارج از عرف جامعه اسلامی در داخل سالن، برخورد خواهد شد.

تربت حیدریه در فاصله حدود ۱۵۰ کیلومتری مشهد قرار دارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *