امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

خانه هوشمند راه‌اندازی می‌شود

اردبیل – ابتکارآنلاین: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل از تحقق اشتغال ۱۳۵ نفر و تحقق تعهدات آموزشی در بخش خصوصی و دولتی در استان خبر داد.
کد خبر: 8931
زمان انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰ بعد از ظهر -
65 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – رحیم یونسی اینکه تعهد اشتغال این سازمان در استان اردبیل محقق شده است، گفت: در سامانه کشوری رصد تعهد اشتغال اداره کل فنی و حرفه ای استان ۱۳۰ نفر اعلام شده بود که با افزایش ۵ نفر جمعاً ۱۳۵ نفر اشتغال محقق شد.

وی با اشاره به تحقق سقف تعهدات آموزشی در بخش خصوصی و دولتی در سال گذشته، افزود: ۳ هزار و ۷۰۰ نفرساعت در بخش دولتی و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت در بخش خصوصی محقق شد که در بخش خصوصی ۷۰۰ نفرساعت افزایش داشته ایم.

یونسی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱  دوره کاربینی و تجربه اندوزی برای اولین بار در استان اردبیل در محل شرکت کشت و صنعت مغان جهت به‌روز کردن دانش مربیان کشاورزی برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اضافه کرد: دو کارگاه جدید تعمیر پکیج و کشت هیدروپونیک به ترتیب در مشکین‌شهر و سرعین راه اندازی شد.

یونسی تصریح کرد: کلیه مطالبات بازنشستگان فنی و حرفه ای استان در سال ۱۴۰۰ پرداخت و تسویه شد و در سال گذشته حق ذخیره مرخصی کارکنان پرداخت و حق سنوات را نیز در سالجاری پرداخت خواهیم کرد.

این مقام مسئول از افزایش ۱۱۰ درصدی درآمدهای عمومی نسبت به تعهد سازمان خبر داد و گفت: برای نوسازی ناوگان حمل و نقل سازمان دو خودرو سواری خریداری شد که در مراکز ستادی و شهرستان‌ها استفاده می شود.

یونسی بیان کرد: تاکنون ۷۰ مجوز آموزشگاه آزاد در رشته های آرایش و پیرایشی، خدمات کشاورزی و صنعت ساختمان و گوهرتراشی صادر شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل با اشاره به اینکه در سال گذشته از محل اعتبارات ملی، نوسازی مراکز فنی و حرفه ای استان انجام و تجهیزات مورد نیاز خریداری شد، اظهار کرد: امسال در اقدامی بی سابقه ۷ میلیارد تومان اعتبار عمرانی و ۲ میلیارد تومان اعتبار جاری از محل مولدسازی به استان اردبیل اختصاص یافته است که رفع نواقص سایر مراکز آموزشی در سطح استان و تکمیل مرکز جعفرآباد و آموزش و خرید مواد مصرفی را در دستور کار خود خواهیم داشت.

یونسی از راه اندازی خانه هوشمند برای اولین بار در استان اردبیل خبر داد و تصریح کرد: یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این مرکز تخصصی در نظر گرفته شده که با ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیصی تجهیزات خریداری شده و در هفته آتی نیز آگهی مناقصه با مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان اعلام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی خانه هوشمند رشته‌های سرآمدی مانند آسانسور، PLC ، نجاری، خراطی، تعمیر لوازم خانگی، هوشمندسازی ساختمان و کنترل از راه دور با استانداردهای لازم آموزش داده خواهد شد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *