امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

عملیات احداث واحد تبخیر کلر مایع پتروشیمی آبادان آغاز شد

آبادان – ابتکارآنلاین: عملیات احداث واحد تبخیر کلر مایع پتروشیمی آبادان با اعتباری افزون بر ۷۲ هزار میلیون ریال روز چهارشنبه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شد.
کد خبر: 9113
زمان انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹ قبل از ظهر -
48 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات احداث واحد تبخیر کلر مایع پتروشیمی آبادان گفت: با بهره برداری از این واحد صنعتی تا سه ماه آینده، روزانه ۳۰ تن به ظرفیت تولید کلر در پتروشیمی آبادان افزوده خواهد شد و تولید در این واحد صنعتی به ۸۰ تن در روز خواهد رسید.

سید صولت مرتضوی با اشاره به ایجاد اشتغال در این واحد افزود: با بهره برداری از واحد تبخیر کلر مایع، سودآوری سالانه پتروشیمی آبادان به یکهزار و ۷۳۲ میلیارد ریال خواهد رسید.

وی استفاده از حداکثر ظرفیت واحدهای پایین دستی با افزایش توان تزریق خوراک را از اهداف احداث این طرح دانست و ادامه داد: خودکفایی در تولید و پاسخگویی به نیازهای کشور، رقابت با سایر تولیدکنندگان و افزایش صادرات با توجه به افزایش خلوص محصول از دیگر اهداف احداث این واحد در پتروشیمی آبادان هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: با بهره برداری از این طرح، کاهش بهای تمام شده تولید و کاهش نیاز به خرید EDC برای تولید محصول نهایی پیش‌بینی می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز به منظور بهره برداری از مخازن ذخیره قیر شرکت پاسارگاد وارد آبادان شد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *