امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
معاون وزیر آموزش و پرورش:

سند اتمام بی‌سواد کشور در دست تهیه است

کرمانشاه – ابتکارآنلاین: معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، گفت: برنامه داریم، در تمام استان‌های کشور سندی برای اتمام بی‌سواد تهیه شود و با اجرای آن در مدت سه الی چهار سال آینده، بی‌سواد (۱۰ تا ۴۹ سال) در کشور ریشه‌کن گردد.
کد خبر: 9155
زمان انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰ بعد از ظهر -
54 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – علیرضا عبدی روز پنجشنبه در شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که در سرسرای شهید سلیمانی استانداری برگزار شد؛ افزود: در این سند، نقطه به نقطه، در سطح روستاها، دهیاری ها، بخشداری ها، شهرستان ها و استان، بی سوادها باید شناسایی شوند و با کمک قرارگاه عدالت آموزشی و نصیب برابر دولت سیزدهم موانع سواد آنها برداشته می شود و برای سواد آموزی آنها اقدام می گردد.

وی گفت: طرح اتمام بی سوادی، در ۲ استان اصفهان و خراسان رضوی؛ شروع شده و تاکنون نتایج خوبی در بر داشته به همین خاطر در دستور کار برای همه استان های کشور است.

عبدی با بیان اینکه در نهضت سواد آموزی باید از خواندن و نوشتن عبور کنیم و به دیگر سوادهای مورد نیاز جامعه امروز برسیم، اشاره کرد و گفت: در راستای کسب سوادهای جدید باید برنامه های متنوع و مختلف جانبی دیگر در سطح استان ها در دستور کار نهضت سواد آموزی قرار گیرد.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در ادامه وضعیت نرخ سواد کرمانشاه با ۹۸/۱ درصد را بهتر از میانگین کشور دانست و خواستار ادامه این روند خوب نهضت سواد آموزی استان کرمانشاه شد.

کرمانشاه رتبه برتر نهضت سواد آموزی کشور را دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به پوشش ۱۰۰ درصدی سهمیه سوادآموزی استان در سال گذشته، گفت: در سال ۱۴۰۱ نهضت سوادآموزی کرمانشاه در ۲۶ شاخص ارزیابی، در مجموع رتبه برتر کشور را کسب کرد.

«سلمان محمدی» همچنین نرخ سواد در استان کرمانشاه را ۹۸/۶ درصد اعلام کرد که یک درصد بیشتر از میانگین کشوری با نرخ ۹۷/۶ درصد است.

وی با بیان اینکه سهمیه نهضت سوادآموزی امسال کرمانشاه ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر در سه دوره؛ سوادآموزی، انتقال و تحکیم است، گفت: تاکنون بیش از ۸۰ درصد این تعهد محقق شده است.

محمدی در ادامه خواستار کمک دیگر نهادها مانند فنی و حرفه ای و استارتاپ‌ها، برای مهارت‌آموزی سودآموزان نهضت سوادآموزی شد، گفت: امروز نوع سواد با گذشته که صرف خواندن و نوشتن بود بسیار متفاوت شده و کسی با سواد است که علم روز را بداند به همین خاطر در امر آموزش نیاز به کمک دیگر نهادها داریم.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان نزدیک به ۳۷۰ هزار دانش آموز در همه مقاطع تحصیلی دارد.

 

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *