امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کلاهبرداری میلیاردی از طریق کشیدن چک بی محل

البرز – ابتکارآنلاین: جانشین فرمانده انتظامی البرز گفت: شخصی که با دادن چک بی محل برای خرید آهن آلات، اقدام به کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی کرده بود، توسط پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: 9151
زمان انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴ بعد از ظهر -
261 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – سرهنگ محمد نادربیگی گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری با روش خرید آهن آلات با چک بی محل،  بررسی موضوع به پلیس آگاهی البرز واگذار شد.

او افزود: بررسی اولیه کاراگاهان حاکی از این بود که یکی از کلاهبرداران سابقه دار و حرفه‌ای با چرب زبانی و انجام روش‌های متقلبانه در ابتدا با چند مرحله خرید آهن آلات از مالباخته و وصول چک هایش اعتماد او را جلب و در مرحله آخر با دادن یک فقره چک بی محل اموالی به ارزش ۱۰ میلیارد ریال را کلاهبرداری کرده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در ادامه علی رغم حرفه‌ای عمل کردن متهم و جابه‌جایی دائم نامبرده در استان‌های مختلف کشور، در نهایت مخفیگاه او در یکی از استان‌های غربی کشور شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

او افزود: متهم در تحقیقات تکمیلی به صراحت به انجام کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی از مالباخته اعتراف کرد و پس از تکمیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

(منبع:  باشگاه خبرنگاران جوان )

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *