امروز سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

ایجاد دبیرخانه شهرهای خواهرخوانده یزد و دیپلماسی شهری تصویب شد

یزد- ابتکارآنلاین: رئیس کمیسیون گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای اسلامی شهر یزد گفت: ایجاد دبیرخانه شهرهای خواهر خوانده و دیپلماسی شهری در راستای بهبود و توسعه ارتباط یزد با دیگر شهرها در این کمیسیون تصویب شد.
کد خبر: 9394
زمان انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳ بعد از ظهر -
58 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – بی‌بی فاطمه حقیرالسادات افزود: در کمیسیون گردشگری مقرر شد دبیرخانه شهرهای خواهر خوانده و دیپلماسی شهری در محل شهرداری به ریاست کمیسیون گردشگری تشکیل شود.

وی با بیان اینکه در این دبیرخانه مدیران شهری و استانی برای بررسی مسائ و ارائه پیشنهادات رایزنی می کنند، اظهار کرد: هفت کمیته تخصصی از جمله کمیته فرهنگی اجتماعی، اقتصاد و بازرگانی، علمی پژوهشی و فناوری، امنیتی، تبلیغات و اطلاع رسانی، اجرایی و تشریفات و گردشگری و صنایع دستی برای دبیرخانه شهرهای خواهر خوانده در نظر گرفته شده است.

حقیرالسادات با بیان اینکه مسئولیت اجرای هرکدام از این کمیته ها به عهده سازمان های مربوطه است ،گفت: بهبود و توسعه روابط بین المللی و بخصوص تبادل گردشگر و اطلاعات علمی، شهرسازی و معماری، فرهنگی و اجتماعی و محیط زیستی از مهمترین دستاوردهای خواهرخواندگی با دیگر شهرها برای یزد بوده است.

شهر یزد تا کنون با هشت شهر در کشورهای مختلف قرارداد خواهرخواندگی برقرار کرده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *