امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان پاکدشت برگزار شد

پاکدشت - ابتکارآنلاین: فرماندار پاکدشت گفت: باعنایت به اطلاع رسانی یک پارچه منسجم و دقیق در زمان وقوع حوادث ، هر گونه مصاحبه با رسانه ها در زمان وقوع حوادث توسط مدیران دستگاه ها ممنوع است.
کد خبر: 9428
زمان انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱ بعد از ظهر -
167 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان پاکدشت به ریاست اردستانی فرماندار و با حضور فکری بخشدار مرکزی و مونسان بخشدار شریف آباد، طالبی نماینده اداره کل بحران استانداری روسای ادارات و کارشناسان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد دستگاه ها در ایام تعطیلات نوروزی گفت با توجه به تنش آبی ،کلیه دستگاه ها و ادارات، مراکز آموزشی، پادگان ها،دانشگاه ها،مدارس،حوزه علمیه و ‌… ضمن رعایت و صرفه جویی در مصرف آب نسبت به نصب مخزن ذخیره آب اقدام نمایند.

وی اظهار داشت :با توجه به امتحانات پایان سال تحصیلی و در پیش بودن فصل تابستان،پیش بینی ها مبنی بر شروع سفر های تابستانی از نیمه دوم خرداد ماه میباشد که ضروریست که کلیه دستگاه ها اعم از امدادی،انتظامی خدماتی،بهداشتی، و صنفی آمادگی لازم را داشته باشند.

اردستانی افزود با توجه به فصل گرما، مدیریت جهاد کشاورزی نسبت به اطلاع رسانی به کشاورزان در خصوص محصور نمودن استخر های آب کشاورزی و ادارات منابع آب و آبیاری نسبت به اطلاع رسانی و نصب تابلو های هشدار در خصوص ممنوعیت شنا و خطر غرق شدگی در مسیر رودخانه ها مسیل ها حوضچه های تغذیه مصنوعی آب و کانال های آب رسانی اقدام نماید.

فرماندار با تاکید بر تهیه طرح خطر پذیری شهر ها و روستاها توسط شهرداری ها و دهیاریها گفت: باعنایت به اطلاع رسانی یک پارچه منسجم و دقیق در زمان وقوع حوادث و شرایط بحرانی و جلو گیری از تبعات منفی انتشار اخبار و آمار های متناقض هر گونه مصاحبه با رسانه ها در زمان وقوع حوادث توسط مدیران دستگاه ها ممنوع است.

اردستانی بیان داشت: لایروبی و اصلاح و ترمیم انهار،مسیل ها و رود خانه ها با اولویت نقاط حادثه خیز و پر حادثه توسط دستگاه های متولی(منابع آب، راهداری،شهرداریها،دهیاری ها)می بایست صورت پذیرد و هر‌ گونه عملیات برداشت مصالح رودخانه ای از بستر و حریم رودخانه ها،مسیل ها و حوضچه های تغذیه مصنوعی آب بدون اخذ مجوز از فرمانداری ممنوع میباشد.

در پایان اردستانی فرماندار پاکدشت بر آموزش هیئت امنای مساجد،حسینیه ها و تکایا در خصوص رعایت اصول ایمنی توسط ادارات تبلیغات اسلامی و امور مساجد نسبت ، شناسایی و اصلاح نقاط حادثه خیز محور های ارتباطی شهرستان توسط ادارات راهداری، راه و شهر سازی و پلیس راه ، حفظ آمادگی کلیه دستگاه ها جهت مقابله با حوادث احتمالی بارندگی های فصل بهار و بروز رسانی تجهیزات و ماشین آلات تأکید کرد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *