امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

۴۱ آزمایشگاه همکار استاندارد در زنجان فعالیت می‌کند

زنجان – ابتکارآنلاین: سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان گفت: هم اینک ۴۱ آزمایشگاه همکار این اداره کل در استان فعالیت می‌کند که از این تعداد ۲۱ آزمایشگاه دارای گواهی بین المللی است.
کد خبر: 9713
زمان انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵ بعد از ظهر -
84 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – صابر کاظمی افزود: این آزمایشگاه ها در زمینه برق و الکترونیک، کالیبراسیون، CNG، نساجی و متالوژی فعالیت می کنند.

وی اظهار داشت: نظارت بر آزمایشگاه های همکار استاندارد، براساس دستورالعمل ها و روش اجرایی مربوط انجام می شود که در صورت احراز شرایط، گواهینامه آزمایشگاه استانی آنها برای مدت ۲ سال و گواهینامه های “۱۷۰۲۵ بین المللی” به مدت سه سال صادر خواهد شد.

این مسوول ادامه داد: شعار روز جهانی تایید صلاحیت در سال ۲۰۲۳ با عنوان “تایید صلاحیت: حمایت از آینده تجارت جهانی” است که مطابق با استانداردهای بین المللی انجام می شود.

کاظمی افزود: این موضوع مهم از اولویت‌های آزمایشگاه های همکار است که مدیران آزمایشگاه های همکار می توانند از ظرفیت اساتید دانشگاه ها در توسعه فعالیت آزمایشگاه ها و اضافه شدن به بانک ارزیابان جایزه ملی کیفیت استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان ملی استاندارد ایران به استناد بند ۱۰ ماده هفت قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، تنها مرجع رسمی در کشور در خصوص اعتباربخشی و تأیید صلاحیت کلیه نهادهای ارزیابی انطباق نظیر آزمایشگاه های آزمون است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *