امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
نماینده مجلس:

ایجاد شعبه حل اختلاف صنایع ضروری است

ساوه – ابتکارآنلاین: نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: اعزام هیات های تجاری به خارج از کشور برای بازاریابی از سوی اتاق های بازرگانی و ایجاد شعبه حل اختلاف صنایع با همکاری این اتاق ها از ضرورت های پیش روی اقتصاد کشور است.
کد خبر: 9818
زمان انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵ بعد از ظهر -
54 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – حجت‌الاسلام محمد سبزی عصر چهارشنبه در آیین افتتاح دفتر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک در زرندیه اظهار کرد: ایجاد هماهنگی بین بخش دولتی و خصوصی، تلاش برای برطرف کردن موانع تولید، ایجاد نمایشگاه های ارائه توانمندی های تولیدی و پوشش و طراحی بازارهای صادراتی برای صاحبان صنایع از مهمترین وظایف و تکالیف اتاق بازرگانی است.

وی افزود: اعزام هیات های تجاری برای بازاریابی تولیدات ایرانی از سوی اتاق بازرگانی و برگزاری دوره های آموزشی ویژه صنعتگران و تولیدکنندگان و ایجاد شعبه حل اختلاف ویژه صنایع از دیگر ضروریات های جامعه امروز ما به شمار می‌رود.

حجت الاسلام سبزی افزود: لازم است حساب های بانکی و مراودات مالی صنعتگران و صاحبان صنایع مستقر در ساوه و زرندیه از تهران به شهرستان ها منتقل شود و کارهای بازرگانی صنعتگران این ۲ شهرستان نیز در محل فعالیت آنها انجام و مانع از مراجعه آنان به مرکز استان شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز با اشاره به رشد صنایع و تولید در ساوه و زرندیه گفت: بالندگی بخش خصوصی با توسعه دفاتر اتاق بازرگانی موجب شده است که موانع تولید برطرف و تولید بالنده تر از گذشته شود.

علی جودکی افزود: اتاق بازرگانی در بسیاری از موضوعات کشور صاحب نظر و ایده است و در شهرستانی نظیر زرندیه با حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در شهرک های صنعتی این منطقه می‌تواند به خوبی نقش آفرینی کند.

وی گفت: ۶۸ درصد تسهیلات بانکی کشور در تهران پرداخت شده و تا زمانی که این ناترازی وجود داشته باشد انتقال حساب های بانکی از تهران به شهرستان ها غیرممکن است.

جودکی بیان کرد: سرعت ارائه خدمات مربوط به ثبت سفارش و خدمات اتاق بازرگانی در استان مرکزی به نسبت میانگین کشوری بالاتر است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک هم در این آیین گفت: زمان بر بودن فرآیند صدور و تمدید کارت بازرگانی و مجوزهای فعالیت اقتصادی از مهمترین دغدغه‌های تجار و فعالین اقتصادی این منطقه بود که این مشکل با راه‌اندازی دفتر اتاق بازرگانی اراک در زرندیه برطرف شد.

ناصر بیکی افزود: انجام امورات مربوط به اتاق بازرگانی در شهرستان زرندیه و جلوگیری از تردد به مرکز استان، صرفه جویی در زمان، هزینه، بهینه انجام شدن کار و جذب اعضا بیشتر از جمله مزیت های راه اندازی دفتر زرندیه است.

وی یادآور شد: تاکنون در ساوه و زرندیه ۳۱۰ کارت بازرگانی صادر شده است اما شمار فعالان اقتصادی در این ۲ شهرستان فراتر از این تعداد است چراکه کارت بازرگانی بسیاری از فعالان اقتصادی این منطقه در تهران صادر شده و لازم است سازوکاری فراهم شود تا صنایع مستقر در هر شهرستانی اقدام به دریافت کارت بازرگانی در محل استقرار واحد تولیدی کنند.

فرماندار شهرستان زرندیه نیز گفت: فعالیت اتاق بازرگانی در زرندیه به عنوان یک شهرستان مولد و قطب صنعت و کشاورزی ضروری است و موجب فعال تر شدن بخش اقتصادی منطقه خواهد شد.

ابوالقاسم مهری گفت: تقویت فعالیت صنعت با ریل گذاری صحیح مشترک بین بخش خصوصی و دولتی محقق خواهد شد و لازم است مدیریت دفتر اتاق بازرگانی شهرستان زرندیه به دست صاحبان صنایع این شهرستان سپرده شود.

شهرستان زرندیه با چهار هزار و ۱۵۰ کیلومتر مربع وسعت و حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان استان مرکزی از نظر وسعت و پنجمین شهرستان از نظر جمعیت است. در این شهرستان حدود ۳۵۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ مستقر است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *