امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

استقرار گروه‌های درمانی خیرین سلامت در شهرستان کوثر

اردبیل – ابتکارآنلاین: فرماندار شهرستان کوثر از استقرار گروه بنیاد خیریه نورآوران سلامت در شهرستان کوثر خبر داد و گفت: چهار هزار نفر از اهالی این شهرستان خدمات رایگان دندان پزشکی و چشم پزشکی دریافت کردند.
کد خبر: 9853
زمان انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵ بعد از ظهر -
47 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – مطلب صادقلو، فرماندار شهرستان کوثر با بیان اینکه این گروه در سطح کشور فعال می باشد، گفت: بنیاد خیریه نورآوران سلامت متشکل از پزشکان یادگاران دفاع مقدس در مناطق محروم چهار نقطه خراسان، شمالغرب، جنوب و شمال کشور خدمات رایگان چشم پزشکی و دندان پزشکی برای محرومین و مستضعفین ارائه می دهند.

وی اظهار کرد: پزشکان این خیریه از تاریخ ۷ اردیبهشت در شهرستان کوثر مستقر شده و تا ۲۰ تیرماه خدمات رایگان چشم پزشکی و دندان پزشکی به خانواده های محروم تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و دانش آموزان بی بضاعت ارائه می دهند.

فرماندار شهرستان کوثر تصریح کرد: این گروه با تجهیزات کامل و به روز در قالب چهار کانتینر شامل اتاق عمل، انبار، دارو اقدام به ویزیت بیماران و جراحی آنان می کنند.

صادقلو ضمن اشاره به اینکه داروها و عینک مورد نیاز بیماران توسط پزشکان خیر معالج تأمین میشود، افزود: اسکان، تغذیه و ترابری گروه پزشکان در این مدت بر عهده فرمانداری شهرستان کوثر بوده که با حمایت استانداری و خیرین شهرستان انجام شده است.

وی این گروه را ۳۰۰ پزشک برشمرد و گفت: با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان و همکاری بخشداران و دهیاران غربالگری از ساکنین نقاط محروم شهرستان انجام و در این مدت ۶۵ جراحی چشم و دندان بر روی بیماران انجام شد.

صادقلو با بیان اینکه ۸ هزار بیمار برای این طرح در شهرستان کوثر مد نظر بود، ادامه داد: این تعداد در شهرستان به ۴ هزار نفر رسید و برای تأمین ۴ هزار نفر دیگر بیمارانی از نقاط محروم شهرستان خلخال ویزیت شدند.

فرماندار کوثر اضافه کرد: ۶ هزار چشم و ۲ هزار دندان در این مدت توسط پزشکان خیر بنیاد نورآوران سلامت ویزیت رایگان شدند و جراحی چشم بیماران توسط سیدحسن قاضی زاده هاشمی، وزیر اسبق بهداشت و درمان انجام شد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *