امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

«شورای کشاورزی» استان سمنان تشکیل می‌شود

سمنان – ابتکارآنلاین: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تشکیل «شورای کشاورزی» استان سمنان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مطالبات کشاورزان این استان است که به‌زودی تشکیل می‌شود.
کد خبر: 9855
زمان انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰ بعد از ظهر -
65 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از تسنیم – محمدرضا قاسمی بعد از ظهر امروز در آیین تجلیل از فعالان بخش کشاورزی استان سمنان، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین درخواست‌ها و مطالبات فعالان و بهره‌برداران بخش کشاورزی استان سمنان تشکیل شورای کشاورزی این استان با ریاست استاندار سمنان بوده است که این مهم در دست پیگیری است.

وی افزود: شورای کشاورزی استان سمنان به‌زودی با حضور نخبگان، فعالان، صاحب‌نظران و اصناف فعال در بخش کشاورزی این استان تشکیل جلسه خواهد داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه مقدمات تشکیل شورای کشاورزی این استان در حال اجراست، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال به مدیران جهاد کشاورزی در شهرستان‌های استان سمنان مأموریت داده‌ شده است تا تیم‌های کاری و کارگروه‌های شهرستانی بخش کشاورزی را با حضور نخبگان این بخش در شهرستان‌های استان سمنان شکل دهند تا این مهم زمینه‌ای برای تشکیل شورای کشاورزی استان سمنان باشد.

قاسمی سرمایه در گردش واحدهای فعال در حوزه تولیدات دام و طیور در استان سمنان را یکی از نگرانی‌های فعالان این حوزه عنوان و با تأکید بر لزوم رفع دغدغه و نگرانی افزود: با توجه به افزایش چند برابری قیمت نهاده‌های دامی با اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، باید برای موضوع تأمین سرمایه در گردش فعالان بخش دام و طیور در استان سمنان از طریق ارائه تسهیلات و دیگر طرق کمک بسیاری انجام شود.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده برای موضوع سرمایه در گردش فعالان بخش کشاورزی و تمدید دامدار کارت در استان سمنان عنوان کرد: امسال نیز قرارداد پرواربندی امانی برای بهره‌برداران دامی عشایری و روستایی استان سمنان مانند سال گذشته انجام می‌شود البته شرایط این قرارداد برای امسال بسیار مناسب‌تر از سال گذشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در اجرای طرح قرارداد پرواربندی امانی، نهاده به‌صورت چهارماهه در اختیار بهره‌برداران دامی عشایری و روستایی استان سمنان قرار می‌گیرد عنوان کرد: سال گذشته بیش از ۴۳ هزار رأس دام سبک از عشایر و روستاییان استان سمنان خریداری شد.

قاسمی ادامه اجرای الگوی کشت در استان سمنان را یکی از تکالیف مهم سازمان جهاد کشاورزی برای سال جاری عنوان و با بیان اینکه این سازمان موضوع اجرای الگوی کشت را به عنوان یک تکلیف جدی دنبال می‌کند تصریح کرد: در این راستا کارگروه‌های ویژه الگوی کشت در سراسر استان سمنان شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به لزوم توجه به تحقق رشد تولید به عنوان یکی از محورهای مهم شعار سال، توسعه سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی را دو راه اصلی به رسیدن به این مهم دانست و تأکید کرد: امروز بهبود راندمان تولید در بخش کشاورزی یک ضرورت انکارناپذیر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ورود شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین به بخش کشاورزی را از جمله راه‌های افزایش بهره‌وری در این بخش عنوان و تصریح کرد: توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور بخش کشاورزی ازجمله اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در این راستا بود که از سال گذشته آغازشده است.

قاسمی با اشاره به افزایش شرکتهای دانش‌بنیان‌ بخش کشاورزی در استان در سال ۱۴۰۱ از پنج واحد به ۴۲ واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: باید خروجی حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی به افزایش عملکرد و توسعه بهره‌وری در این بخش منجر شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *