امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تأکید امام جمعه موقت گرگان بر ترویج ازدواج آسان و کم هزینه

گلستان – ابتکارآنلاین: امام جمعه موقت گرگان با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) این زوج آسمانی را برترین الگوی بشریت نامید و بر ضرورت الگوبرداری از آن‌ها در ترویج ازدواج آسان تأکید کرد.
کد خبر: 9885
زمان انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰ بعد از ظهر -
66 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – حجت الاسلام محمد قاسم لیوانی در خطبه های نماز جمعه این هفته گرگان با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو شهادت سربازان دلیر اسلام بخارایی، ‌امانی، صفارهرندی و نیک‌نژاد را تسلیت گفت و اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا با ترویج فرهنگ استقلال طلبی و ضد استکباری بر ادامه راه این شهیدان بزرگ تأکید کنیم.

وی با اشاره به روز جهانی بیابان‌زدایی در روز یکشنبه ۲۸ خرداد، اظهار کرد: مسئولان باید با همکاری، همفکری، اقدامات دلسوزانه  و تدابیر درست مانع از بیابانی شدن کشور عزیزمان شوند.

امام جمعه موقت گرگان با انتقاد از افرادی که ظاهر و باطن متفاوتی دارند، افزود: متأسفانه برخی افراد وقتی در بین مردم ظاهر می‌شوند ظاهر موجهی برای خود ترسیم کرده و مدام با قرائت آیه و حدیث تلاش دارند خود را در بین مردم افراد مؤمنی جلوه دهند اما وقتی به خلوت ‌می‌روند رویکرد متفاوتی دارند که این عمل به شدت مذموم است.

حجت‌الاسلام لیوانی با بیان اینکه هفته پیش رو هفته صرفه‌جویی در مصرف آب است، افزود: نه تنها کشور ما بلکه همه کشورهای جهان با مسأله کم‌آبی مواجه هستند و همه باید به صورت جدی در مصرف آب صرفه‌جویی و تنها به اندازه نیاز مصرف کنند.

وی ضمن اعلام اینکه سه‌شنبه ۳۰ خرداد سال روز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به نام روز ازدواج در تقویم جمهوری اسلامی ایران نام‌گذاری شده است، تاکید کرد: ترویج ازدواج آسان و کم هزینه و الگوبرداری از این زوج آسمانی یکی از رسالت های همگانی ماست که باید مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه موقت گرگان اضافه کرد: دشمنان حضرت محمد(ص) با طعنه به‌ایشان گفتند ابتر، اما امروز همانطور که خداوند وعده کرده و حضرت زهرا (س) را کوثر لقب داده بودند نسل پیامبر در اقصی نقاط جهان گسترده شده و روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

حجت الاسلام لیوانی با اشاره به سالروز شهادت زائران در حرم امام هشتم(ع) افزود: در سال ۱۳۷۳ با جنایت آمریکا عده‌ای در حرم رضوی به شهادت رسیدند که چهره پلید استکبارگران و منافقان را برای مردم کشور نمایان کرد.

وی با اشاره به سالروز شهادت دکتر چمران در ۳۱ خردادماه ۱۳۶۰، گفت: این مرد عارف و دلباخته امام و انقلاب اسلامی خدمات بسیاری قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای آموزش مبارزان در ایران و لبنان داشته و با خدمات ارزنده خود راهگشای بسیاری از مشکلات بودند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *