امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

ضرورت توجه به ازدواج و زندگی پاک و سالم

کرمان – ابتکارآنلاین: امام جمعه موقت یزدان آباد با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) بر ازدواج و زندگی پاک و سالم تاکید کرد.
کد خبر: 9889
زمان انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰ بعد از ظهر -
53 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حجت الاسلام غلامرضا مومنی امام جمعه موقت یزدان آباد در خطبه های امروز این شهر ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی گفت: با خواندن خطبه متقین و رعایت تقوی، خودمان را محک بزنیم.

او با بیان اینکه باید مانند همام صفات متقین را درخود تقویت کنیم، افزود: همام تقوا را از حضرت علی (ع) سوال کردند، حضرت علی (ع) جواب دادند: معصیت انسان به خدا ضرری نمی‌رساند و اطاعت خدا هم همچنین چیزی به او نمی‌رساند؛ اما تقوی ما را به جایی می رساند که فقط مخصوص انسان است.

حجت الاسلام مومنی تصریح کرد: باید شرایط تقوی و صفات متقین را داشته باشیم که نخستین شرط آن نیک گفتاری یعنی خوش زبانی، دومین آن میانه روی یعنی ازحد نگذریم و سومین آن فروتنی یعنی سربه زیری است تا عزیز باشیم؛ ‌زیراخدا دوست دارد، فروتن باشیم و فروبردن خشم از صفات ارزنده مومن است.

او به سخنی از امام سجاد (ع) در خصوص عبادات واقعی اشاره کرد و بیان داشت: عبادت واقعی، عبادت مادرم فاطمه (س) است که باید حواسمان باشد، می شود به سختی عبادت جمع کرد؛ ولی به باد دادنش آسان است.

امام جمعه موقت یزدان آباد با تأکید بر بردباری در مشکلات، گفت: باید به معرفت آخرت یقین داشته باشیم و صبور باشیم که راز و نیاز با خدا در نیمه‌های شب راه ارتباط با خداست و باید در کنار واحبات مستحبات را نیز انجام دهیم تا به درجه واقعی انسانیت برسیم.

حجت الاسلام مومنی به هفته جهاد سازندگی اشاره کرد و افزود: حضرت امام (ره) بعد از قضیه فیضه قم تصمیم گرفتند در مقابل ظلم و ستمشاهی ایستادگی کنند که این کار ایشان در تاریخ ماندگار شد و در خرداد ماه سال ۵۷ دستور تشکیل جهاد سازندگی را دادند که کاربردی کلیدی داشت.

او تصریح کرد: جهادگران روزی که امام احتیاج به یاری داشتند، به یاری آمدند و در زمان جنگ نیز سنگرسازان بی سنگر بودند و کار‌های اساسی در جنگ و برای محرومین جامعه انجام دادند.

حجت الاسلام مومنی سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را تبریک گفت و بر ازدواج و زندگی پاک و سالم تاکید کرد.

(منبع: باشگاه خبرنگاران جوان )

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *