امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

دولت به تقویت زیرساخت‌های خراسان جنوبی توجه ویژه دارد

بیرجند – ابتکارآنلاین: استاندار خراسان جنوبی گفت: دولت سیزدهم به تقویت و توسعه زیرساخت‌های خراسان جنوبی توجه ویژه دارد و تکمیل زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه آب، انرژی و راه، به افزایش سرمایه‌گذاری در استان می‌انجامد.
کد خبر: 9950
زمان انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶ بعد از ظهر -
136 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – جواد قناعت عصر یکشنبه در نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی افزود: این استان در زمینه احداث و افتتاح باند دوم راه‌ها در ۲ سال اخیر عملکرد خوبی در سطح کشور داشته است و رتبه‌های خوبی را کسب کرده‌ایم.

وی گفت: در حال حاضر از نظر ارتقای زیرساختی جزو استان‌های برتر کشور هستیم که نشان می‌دهد اولویت‌گذاری، هدف‌گذاری و ریل‌گذاری خوبی انجام شده است و امسال را با همین روند ادامه خواهیم داد.

استاندار خراسان جنوبی به پیگیری‌های مستمر برای به سرانجام رساندن طرح‌های زیرساختی مهم استان در ۲ سال اخیر اشاره کرد و افزود: با مساعدت وزارت نفت، عملیات اجرایی خط انتقال گاز دشتک – زابل – نهبندان با اعتبار هشت هزار میلیارد تومان در پایان هفته جاری آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین طی ۲ ماه آینده با حضور مهمان کشوری شاهد آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن استان خواهیم بود و تامین اعتبار طرح ریلی استان از اقدامات مهمی بوده که در دولت سیزدهم انجام شده است.

قناعت با تاکید بر اینکه باید دستاوردهای دوساله دولت برای مردم تشریح و تبیین شود اظهار کرد: شورای اداری جای سیاستگذاری است از این رو ارائه گزارش عملکرد دولت در این شورا از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: در این مدت هیچ رخداد امنیتی خاصی در خراسان جنوبی نداشتیم و اکنون امنیت پایدار حاکم بر استان مرهون تلاش نیروهای امنیتی، مرزبانی، نظامی و انتظامی با همکاری دستگاه قضایی است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: این استان در سال ۱۴۰۱ به لحاظ جذب سرمایه‌گذاری خارجی رتبه نهم کشور را در بین ۳۱ استان کسب کرد که جای تامل و قدردانی دارد زیرا رتبه‌های اول تا ششم مربوط به استان‌های بزرگ است و از رتبه هفتم رقابت بین استان‌ها شروع می‌شود.

وی گفت: براساس اعلام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از نظر نرخ رشد اقتصادی، خراسان جنوبی جزو استان‌های آخر جدول است در حالی که در سرمایه‌گذاری خارجی به رتبه نهم رسیده‌ایم و جای خرسندی است.

قناعت اضافه کرد: بسیاری از طرح‌های زیرساختی و سرمایه‌گذاری استان امسال و سال آینده افتتاح می‌شود که نشان از استقرار تفکر انقلابی و جهادی دارد و اگر نگاه انقلابی حاکم شود قطعا کار برای مردم ارزشمند است و حرکت جهادی می‌شود.

وی همچنین با گرامیداشت ۲۸ خرداد سالروز مشارکت مردم در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری که روز “ایمان و امید” نامیده شده است، گفت: مشارکت ارزنده مردم در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ طرحی نو درانداخت و با روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم، درهای تازه‌ای از موفقیت به روی ایران باز شد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: آیت الله رییسی با تأسی از آموزه‌های اسلام ناب و پیروی از منویات مقام معظم رهبری، توجه به امور مردم را در راس برنامه‌های خود و دولت قرار داده و با سیاست توسعه تعاملات خارجی، آینده‌ای روشن را برای ایران اسلامی ترسیم کرده که دستاوردهای دولت مردمی ایران قوی در ۲ سال گذشته، گواهی بر این ادعاست.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *