امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تامین برق ۳۰۰۰ مشترک سمنانی با کشف دستگاه رمزارز

سمنان – ابتکارآنلاین: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان از تامین مصرف برق ۳۰۰۰ مشترک خانگی از طریق کشف دستگاه رمزارز خبر داد.
کد خبر: 9991
زمان انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰ بعد از ظهر -
54 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – سید محمد حسینی نژاد در جلسه کارگروه استانی کشف مراکز غیرمجاز رمزارز اظهار کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۷۰۸ دستگاه غیرمجاز کشف شده است که مصرف انرژی این دستگاه ها به صورت ماهیانه معادل سه هزار مشترک خانگی استان سمنان است.

وی گفت: با توجه به تعداد کشف شده دستگاه ها و مزارع استخراج در کشور، استان سمنان می بایست در حوزه شناسایی و کشف مراکز غیرمجاز به عدد مطلوب تری دست پیدا کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان با بیان اینکه تعداد ۴۱ مزرعه در سال ۱۴۰۱ توسط این شرکت شناسایی و به کمک عوامل امنیتی و انتظامی کشف و ضبط شده است افزود: ترخیص دستگاه های استخراج رمزدارایی غیراستاندارد، تسریع در رسیدگی پرونده ها با موضوع برخورد با فعالان این بخش و رفع موانع جهت ورود به محل های مشکوک به استخراج رمزدارایی غیرمجاز از جمله درخواست های این شرکت بوده که توسط نهادهای مربوطه به جد مورد توجه واقع شده است.

وی تصریح کرد: استفاده غیرمجاز از برق خصوصاً در بخش صنعت، هزینه مصرف انرژی ماینرها را به صفر رسانده و با توجه به این موضوع دوره بازگشت سرمایه در حالت غیرمجاز به ۵۰ درصد مقدار واقعی برساند و از طرفی یک مزرعه ۱۰۰ ماینری می تواند با استفاده از برق غیرمجاز دوره بازگشت سرمایه ی خود را به ۸ تا ۱۰ ماه رسانده و این مهم انگیزه سودجویان در این حوزه را چندین برابر افزایش می دهد.

حسینی نژاد با تاکید بر ضرورت انسجام بین دستگاهی در ساماندهی استخراج رمزدارایی ها افزود: با توجه به میزان سودآوری پیش بینی می شود در صورت عدم تمرکز دستگاه های اجرایی بر این موضوع حدود ۱۰ هزار مگاوات از ظرفیت برق کشور استفاده غیرمجاز از ماینرها برای استخراج رمزدارایی اختصاص یابد.

دبیر کارگروه مبارزه با رمزارز غیرمجاز تصریح کرد: با توجه به ناچیزبودن تعرفه برق رایانه ای در مقایسه با قیمت های جهانی، استفاده غیرمجاز از شبکه برق در این حوزه به لحاظ ماهیت هیچ تفاوتی با قاچاق سوخت ندارد و از آنجایی که شبکه برق استان، یک شبکه با پراکندگی وسیع جغرافیایی می باشد امکان شناسایی متخلفین صرفاً از تحلیل پارامترهای برقی به راحتی میسر نمی باشد و ضرورت دارد تمامی دستگاه های اجرایی اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده را در این خصوص به انجام رساند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *