امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

صاحبان رسانه موظف به بیمه کردن خبرنگاران هستند

اراک – ابتکارآنلاین: مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه صاحبان رسانه موظف‌اند خبرنگاران خود را بیمه کنند، گفت: تامین امنیت شغلی و بیمه خبرنگاران مورد اهتمام جدی این وزارتخانه است.
کد خبر: 10053
زمان انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵ بعد از ظهر -
51 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – «ایمان شمسایی» روز پنجشنبه در آیین اختتامیه جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان مرکزی در اراک، افزود: آیین‌نامه جامع خبرنگاری با هدف حمایت از این قشر در حال تدوین است.

وی با بیان اینکه راهبردها و سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تغییر کرده است، ادامه داد: براساس ماده ۴۶ قانون مطبوعات صاحبان امتیاز موظف هستند خبرنگاران را بیمه کنند و وزارت فرهنگ و ارشاد با قدرت این مهم را پیگیری می‌کند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بخش‌های فعال جامعه مانند پرستاران و وکلا دارای نظام صنفی هستند اما جامعه خبرنگار و اهالی رسانه از این ظرفیت برخودار نیستند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جامعه رسانه با انبوهی از مشکلات مواجه است و دغدغه‌های مختلفی دارد که رفع این مشکلات، مطالبه جدی این مجموعه می‌تواند در قالب صنف رفع و رسیدگی شود.

شمسایی افزود: از سامانه جامع رسانه‌ کشور و صندوق اعتباری، مطالبه جدی تر داشته‌ایم تا سهم روزنامه نگاران از این صندوق لحاظ شود.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت سیزدهم به مقوله رسانه توجه دارد و بر همین اساس امسال بعد از ۱۱سال جشنواره رسانه برگزار می‌شود.

شمسایی افزود: مطبوعات در جنگی که پیش رو است رسالت مهمی را برعهده دارد زیرا در وقایع اخیر رسانه‌های خارجی واقعیت ایران را منعکس نمی‌کردند اما رسانه‌های داخلی خوب درخشیدند و قلم را زمین نگذاشتند و رسالت خود را به نحو شایسته انجام داند.

وی بیان کرد: رسانه‌های داخلی در وقایع اخیر، تلاش کردند مشکل را در خانواده رسانه خود حل کنند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دیدگاه مقام معظم رهبری در جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: معظم‌له در جهاد تبیین تاکید دارند که دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در جامعه بیان شود که این مهم یکی از رسالت‌های خطیر خبرنگاران است.

شمسایی گفت: در ماده ۲ قانون مطبوعات پنج رکن شامل اطلاع رسانی صحیح و شفاف، نفی مرزبندی کاذب و تفرقه انداز، تحکیم سیاست نه شرقی و غربی و مبارزه با فرهنگ استعماری مطرح شده که مقام معظم رهبری نسبت به اجرای این موارد مهم تاکید دارند.

وی افزود: باوجود مشکلاتی که در کشور وجود دارد، در عرصه بین‌المللی توفیقات بسیاری حاصل شده و آشتی در منطقه شکل گرفته که نتیجه اتکا به داشته‌های داخلی بوده و سهم عمده آن در اختیار رسانه بوده و خوب انعکاس داده شده است.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ظرفیت‌های رسانه‌ای استان مرکزی اشاره کرد و گفت: فعالان رسانه‌ای در این استان به معنای کلمه افرادی رسانه‌ای هستند و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به سرکشی از رسانه‌ها و رفع مشکلات این مجموعه اهتمام جدی دارد.

شمسایی گفت: لازم است این حمایت توسط سایر بخش‌های استان دیده شود تا این بخش جامعه به رشد و بالندگی بیشتر دست یابد.

وی بیان کرد: در استان مرکزی ۱۳۴ رسانه شامل سه روزنامه، ۱۸ هفته نامه ،۶ دو هفته نامه سه ماهنامه و ۶۱ پایگاه خبری و تحلیلی فعالیت رسانه‌ای دارند و ۱۳۴ نفر عضو جامعه رسانه در استان مرکزی هستند درحالی که ظرفیت استان بیشتر است.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: اعضای سامانه جامع رسانه‌ای کشور از ۲ هزار و ۵۰۰ عضو در سال گذشته اکنون به هشت هزار نفر افزایش یافته است.

شمسایی بیان کرد: باید آموزش اهل رسانه مورد اهتمام جدی قرار گیرد و به تقویت تشکل‌ها و خانه مطبوعات پرداخت و از ظرفیت بسیج رسانه نیز به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نیاز به حمایت و هم اندیشی مسولان در عرصه رسانه بیش از گذشته وجود دارد.

شمسایی افزود: خرید تضمینی نشریات در کتابخانه سراسر کشور و امکان عمومی مانند مساجد و افزایش کیوسک‌های مطبوعاتی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نیاز است تا تعامل استاندار مرکزی با رسانه بیشتر شود و سال آینده با افزایش شرکت کنندگان و آثار در جشنواره مطبوعات مواجه باشیم.

در این جشنواره ۲۰ اثر از رسانه‌های استان مرکزی برگزیده و مورد تقدیر قرار گرفتند.

«علی کریمی» عکاس خبرگزاری ایرنا استان مرکزی نیز در بخش عکس حائز رتبه سوم شد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *