امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کرمانشاه رتبه سوم کشور در تعداد عمل پیوند مغز استخوان را کسب کرد

کرمانشاه – ابتکارآنلاین: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: کرمانشاه سومین استان برتر کشور در تعداد عمل پیوند مغز استخوان در سال ۱۴۰۱ است.
کد خبر: 10057
زمان انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰ بعد از ظهر -
46 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – دکتر پرویز صوفیوند افزود: مرکز پیوند مغز استخوان بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه از سال ۱۳۹۳ با ۶ تخت فعال و با همت دکتر «مهرداد پاینده» فوق تخصص آنکولوژی شروع بکار کرد و تاکنون ۳۱۶ عمل پیوند مغز استخوان در این مرکز انجام شده است.

وی اضافه کرد: استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۱ با ۶۲ عمل پیوند مغز استخوان سومین استان برتر کشور بعد از تهران و شیراز بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: باتوجه به افتتاح بخش پیوند مغز استخوان اطفال و توسعه فضای درمانی و تجهیز مرکز، امیدواریم شاهد ارتقای رتبه بخش پیوند و قطب درمانی در غرب کشور باشیم.

وی در پایان عنوان کرد: هم اکنون ۲۰ مرکز فعال پیوند مغزاستخوان (BMT ) در ۱۲ استان کشور وجود دارد.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۹ دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، توانبخشی، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی دارد.

۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۸ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۹رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و یک رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۵۵۲ عضو هیأت علمی دارد و ۶۶۸ دانشجوی خارجی نیز اکنون در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال تحصیل هستند.

براساس آمارها سالانه بیش از ۱۳۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *