امروز یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳

نصب۴ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز اسلامشهر

اسلامشهر - ابتکارآنلاین: مدیر امور منابع آب اسلامشهر از نصب چهار دستگاه کنتور حجمی و هوشمند بر روی چاه‌های پروانه‌دار طی یک روز کاری در محدوده عملکرد این شرکت خبر داد.
کد خبر: 10075
زمان انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵ بعد از ظهر -
41 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – فرهاد اکبرپور اظهار داشت: این کنتور ها به منظور امکان مدیریت منابع آب، کنترل میزان بهره ‌برداری از چاه‌های دارای سابقه صدور پروانه و در جهت کمک به تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، نصب و راه اندازی شده است.

وی افزود: این امور در راستای انجام تکالیف قانونی و با پیگیری های به عمل آمده نسبت به نصب چهار دستگاه کنتور حجمی و هوشمند توسط مالکین بر روی چاه های مجاز با مصارف،صنعت،خدمات، کشاورزی و خانگی حوزه عملکرد اقدام و این گام مهمی در جهت مدیریت مصرف بر منابع آب زیرزمینی است.

اکبرپور با بیان اینکه برداشت های بی رویه آب، سبب افت سطح آب های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فرونشست ، شور شدن آب و کاهش کیفیت آب را در پی دارد، خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع حفاظت از منابع محدود و ارزشمند آبی، این امور در عمل به وظایف ذاتی خود اهتمام داشته و این گونه اقدامات را به طور مستمر پیگیری می کند.

حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ،تهران – کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *