امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مرکز حمایت از اطفال و نوجوانان استان مرکزی افتتاح شد

مرکزی – ابتکارآنلاین: مرکز حمایت از اطفال و نوجوانان استان مرکزی در اراک آغاز به کار کرد.
کد خبر: 10081
زمان انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰ بعد از ظهر -
39 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان، ۴ تیرماه در آیین افتتاح این مرکز اظهار کرد: یک حلقه مفقوده و ضعف در رسیدگی تجمیعی به مسائل و مشکلات حوزه کودکان آسیب دیده در استان وجود داشت به همین دلیل مرکز حمایت از اطفال و نوجوانان استان به صورت خیرساز با همکاری بهزیستی استان ایجاد شد.

وی افزود: به دنبال ساخت این مرکز تکلیف موجود در سند تحول قضایی در حوزه اطفال بزه دیده مبنی بر ورود دستگاه های متعدد، پیگیری و عملیاتی شد. در این مرکز ۸ دستگاه به صورت یکجا و به صورت واحد به این اطفال و نوجوانان خدمات لازم را ارائه می دهند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: کودکان و نوجوانان مذکور در صورت نیاز به اقامت، به صورت کوتاه مدت در این مرکز و در صورت نیاز بیشتر در سایر مراکز اسکان داده می شوند، همچنین قاضی مرتبط نیز در این مرکز حضور دارد و سایر نهادهای مرتبط نیز در این مرکز تجمیع شده اند.

موسوی اضافه کرد: در این مرکز باید با استفاده از کارشناسان یک کار علمی کارشناسی و آسیب شناسی در حوزه بزه و جنایات علیه اطفال و نوجوانان انجام شود. این مرکز باید پیشتاز حوزه پیشگیری باشد تا نیاز به اقدامات برخوردی نباشد.

محمود حسین آبادی، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز گفت: سازمان بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی و رسیدگی به کودکان و زنان و معلولین و … در راستای اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان تکلیفی بر عهده دارد.

وی ادامه داد: در همین راستا مرکز حمایت از کودکان و نوجوانان راه اندازی شده که دستگاه های متعدد در این مرکز مستقر هستند .

حسین آبادی خاطرنشان کرد: نگهداری از کودکان و نوجوانان در این مرکز به صورت موقت به منظور تعیین تکلیف آنهاست و نگهداری و اقامت در سه گروه سنی زیر ۶ سال، ۶ تا ۱۲ و ۱۲ تا ۱۸ سال انجام می شود.

وی ادامه داد: این مرکز خیرساز بوده و نیت خیر کمک به کودکان و زنان آسیب دیده و در معرض آسیب بوده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *