امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رسالت تبلیغات اسلامی تقویت جریان های مردمی است

ارومیه – ابتکارآنلاین: مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی رسالت سازمان تبلیغات اسلامی را تقویت جریان های مردمی و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی در جامعه دانست.
کد خبر: 10127
زمان انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲ بعد از ظهر -
75 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حجت الاسلام منصور امامی در خصوص فعالیت‌های تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: هر نظام فکری در دنیا به تبلیغ نیاز دارد و مهمترین مؤلفه برای قدرت ثبات است و امروز سلطه و هژمونی فرهنگ غرب مدیون رسانه و تبلیغ است.

وی با بیان اینکه امروز در دنیای غرب بزرگترین رقیب عرصه گفتمانی، گفتمان انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: در این راستا یکی از وظایف مهم تبلیغ بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در عرصه حجاب تبلیغات اسلامی دو مسئله را دنبال می‌کند یکی تبیین چهره غرب و ادعای دروغین آن‌ها در عرصه حجاب و عفاف است و دیگری بیان دیدگاه اسلام به زن و بانوان است.

وی تصریح کرد: جمعیت یکی از مؤلفه‌های قدرت حکومت‌ها است و در این راستا ما دوره‌های متعددی برای تکثیر جمعیت و آگاه سازی بانوان برگزار کردیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به برنامه‌های این اداره کل در یک سال اخیر، اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت تبلیغات اسلامی برگزاری دوره‌های آموزشی برای مادحین، طلاب، روحانیون و فعالین قرآنی است و در این راستا بیش از ۴۰ جلسه آموزشی برای طلاب و ائمه جماعات ارومیه برگزار شده است و برای مادحین و ذاکرین در قالب جلسات مجمع‌الذاکرین برگزار می‌شود که در آن‌ها سیره و مقتل شناسی آموزش داده می‌شود.

حجت الاسلام امامی به مهرواره های بانور، همدل و هوای نو اشاره کرد و گفت: مهرواره هوای نو در خصوص هیئات مذهبی است و تلاش دارد امید را در هیئات مذهبی ایجاد و رویدادهای جدید را احصا کرده و فعالیت هیئات مذهبی را منعکس کند و در مهرواره همدل هم تلاش می‌شود مشکلات محلات شناسایی حل و روایت شود.

تقویت جریان‌های مردمی از رسالت تبلیغات اسلامی است

وی خاطرنشان کرد: برای تقویت کنشگری نوجوانان رویداد دختران حاج قاسم برای دختران در استان برگزار شده است و برای نوجوانان پسر هم رویداد نوآوین در آینده برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی عنوان داشت: سند راهبردی مدیریت مساجد در تبلیغات اسلامی تدوین شده و در جلسه شورای فرهنگ عمومی در اختیار اعضا قرار داده شده است و در این سند مشکلات مسجد احصا و برای آن راه حل ارائه شده است.

حجت الاسلام امامی حمایت از هیئات مذهبی، اعزام مادحین به دیدار رهبری، توانمندسازی مادحین و برگزاری هیئت علما را از دیگر فعالیت‌های تبلیغات اسلامی استان عنوان کرد و گفت: روضه‌های شهدایی در قالب یک حرکت مردمی در بیش از ۲۰۰ محله و منزل شهدا در ارومیه برگزار شد.

اعزام ۵ هزار روحانی در مناسبت‌های ملی و مذهبی در آذربایجان غربی

وی تقویت جریان‌های مردمی و حمایت از آن‌ها را از دیگر برنامه‌ها و اهداف تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی عنوان کرد و گفت: قبل از رویدادهای مهم مذهبی مثل رمضان و محرم همایش‌هایی تحت عنوان طلایه داران تبلیغ در سراسر استان برای مبلغین برگزار می‌شود و در طول سال هم همایش‌های روحانیون کنشگر در سطح استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام امامی به برنامه‌های حوزه فرق و ادیان اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی اشاره کرد و افزود: همایش ادیان و مذاهب در مکتب حاج قاسم سلیمانی برای دومین سال پیاپی در ارومیه با دعوت از سخنرانان بین المللی برگزار شده است و برای تقویت اتحاد و همدلی روحانیون شیعه و سنی افطاری‌های وحدت و مقاومت در ماه رمضان در ۱۵ شهرستان استان برای دومین سال پیاپی اجرا شد و سفر به عتبات عالیات، برگزاری دوره‌های رفع شبهات الحادی و … نیز از دیگر فعالیت‌های تبلیغات اسلامی در این حوزه بوده است.

(منبع: مهر)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *