امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرح جت در قم اجرا می‌شود

قم – ابتکارآنلاین: معاون پرورشی و فرهنگی استان قم از برگزاری لیگ جت در استان قم خبر داد و گفت: این طرح با هدف ایجاد جریان امیدآفرینی و شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن با کنشگری گروهی، مسئولانه و خردمندانه دانش‌آموزان و معلمان در محیط مدرسه، خانواده، مسجد و محله، طراحی شده است.
کد خبر: 10161
زمان انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰ بعد از ظهر -
47 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – حجت‌الاسلام محمد امینیان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم امروز ۶ تیرماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری طرح “جت” در این استان، بیان کرد: پیرو رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر اهمیت و ضرورت جهاد تبیین و همچنین تأکید ایشان بر انجام فعالیت‌های پرورشی جذاب در مدارس و بهره‌گیری از فرصت مغتنم تعطیلات تابستان و فراغت دانش‌آموزان و فرهنگیان تصمیم به اجرای این طرح گرفته شد.

وی ضمن بیان اینکه طرح “جت” مختصر کلمه جهاد تبیین است، افزود: این طرح با هدف ایجاد جریان امیدآفرینی و شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن با کنشگری گروهی، مسئولانه و خردمندانه دانش‌آموزان و معلمان در محیط مدرسه، خانواده، مسجد و محله، طراحی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم درباره دستاوردهای این طرح گفت: هویت‌بخشی و ارتقای سطح اعتماد به‌نفس در میان دانش‌آموزان و معلمان، خوداتکایی مدرسه با توانمندسازی دانش‌آموزان و فرهنگیان در مواجهه با سؤالات ابهامات و شبهات جامعه، ظرفیت‌سازی برای کنشگری در مدرسه، ایجاد تولید محتوای دانش‌آموزان و بیش از ۱۰ مورد دیگر تنها بخشی از دستاوردهای این طرح است.

وی ادامه داد: مخاطب مستقیم این طرح دانش‌آموزان مقطع متوسطه، معلمان، طلاب طرح امین و دانشجویان طرح ولایت هستند، اما به‌صورت غیرمستقیم والدین دانش‌آموزان، همسالان آنان و حتی عموم مردم با مشاهده تولیدات رسانه‌ای دانش‌آموزان مخاطب این طرح هستند.

امینیان درباره شیوه برگزاری این مسابقات بیان کرد: در این طرح، در هر مدرسه حداقل سه تیم پنج نفره تشکیل می‌شود و یک مربی برای هر گروه تعیین می‌شود و در ادامه دانش‌آموزان کار مطالعاتی خود را آغاز می‌کنند. این مسابقات در سه مرحله که مرحله اول آن انفرادی، مرحله دوم گروهی و مرحله سوم تولیدات رسانه‌ای خواهد بود.

وی با بیان اینکه این طرح با همکاری آموزش و پرورش، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و گروه‌های مردمی برگزار می‌شود، گفت: جهت ثبت‌نام در این طرح دانش‌آموزان می‌توانند به همراه مربی خود بعد از تشکیل گروه‌های پنج نفره در سامانه http://jetema.ir  ثبت‌نام کرده و فعالیت خود را آغاز کنند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *