امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
امام جمعه موقت اراک:

توجه به رهنمودهای رهبری مسیر پیشرفت کشور را نشان می دهد

اراک – ابتکارآنلاین: امام جمعه موقت اراک گفت: توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری مسیر پیشرفت کشور را نشان می دهد.
کد خبر: 10268
زمان انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰ بعد از ظهر -
81 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر- حجت الاسلام سید علی حسینی‌پور ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه اراک با اشاره به اینکه ماه ذی الحجه فراخوان بزرگ برای قرب الهی است و زمینه تحول دینی، ایمانی، روحی و معنوی را فراهم می‌کند، گفت: حیات معنوی و عرفانی جامعه بشریت در گرو بهره گیری از این ایام است و فرصتی مناسب برای احیای معنویت در جامعه است.

امام جمعه موقت اراک با تبریک عید سعید غدیر و دهه امامت و ولایت، بیان کرد: ایام ذی الحجه و مناسبت‌های مهم همچون دهه امامت و ولایت، فرهنگ غدیر و ولایت را در بدنه جامعه وامت اسلام احیا می‌کند و جامعه بشری امروز برای حرکت نیازمند فرهنگ غدیر و ولایت است.

وی با اشاره به اهمیت حاکم شدن تقوا در بخش‌های مختلف جامعه گفت: لازمه سعادت، پیشرفت و حرکت روبه کمال جامعه بشریت حفظ و تقویت تقوا است و امت اسلام باید به آن توجه کند چراکه تقوا کیمیایی است که با صفات و روحیات انسان‌ها ارزش می‌دهد.

حسینی پور تأکید کرد: عزت، سعادت و رستگاری در تقواست و ذلت و شقاوت در گناه است و اگر نظام و ملت مسلمان ایران امروز در عرصه‌های مختلف، جایگاه بلندی دارند به واسطه شکرگزاری خداوند است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم، به شکرگزاری تاکید فراوان دارد و می‌فرماید باید همواره شکرگزار نعمت‌های الهی باشیم، گفت: اگر دیدید فردی با زبانش در حال ناسپاسی است، بدانید او در زیان آشکار است و انسان در عمل نیز باید نسبت به همه مسائل، شاکر خداوند باشد و باید همه امور زندگی‌اش، رنگ و بوی الهی بدهد.

امام جمعه موقت اراک افزود: انسان باید قرآن و دعاهایی مانند دعای عرفه را به معنای واقعی بفهمد تا به حقایق هستی پی ببرد و در میدان عمل و زندگی موفق بیرون آید. امروزه باید مواظب چشم، گوش و دل خود باشید و فریب ابزارهای رسانه‌ای دشمن را نخوریم.

عید غدیر خم روح و جوهره اعیاد اسلامی است

وی با اشاره به فرا رسیدن عید سعید غدیر و با تأکید بر اینکه این عید یک عید جهانی است، افزود: عید غدیر خم روح و جوهره اعیاد اسلامی و عید همه انسان‌ها است و همه دستگاه‌ها برای بزرگداشت و گرامیداشت این ایام بزرگ باید بسیج شوند.

امام جمعه موقت اراک در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اهداف دشمن در جنگ شناختی بیان کرد: در مسائل اجتماعی، دشمن بسیار سعی می‌کند تا مردم را منحرف کند ولی با شکرگزاری خداوند تعالی می‌توانیم با حیله دشمنان مقابله کنیم.

وی افزود: خداوند را باید شاکر باشیم که امروز رهبری داریم که مسائل را در هر زمینه‌ای و در ابعاد مختلف، برای ما روشن می‌کند. باید فرمایشات مقام معظم رهبری را چندین بار و با دقت گوش دهیم تا در میدان عمل، موفق و پیروز شویم.

حسینی پور ادامه داد: شهدا، قهرمانان تاریخ اسلام و ایران هستند و کدام قهرمانی بالاتر از شهید و کدام میدانی بالاتر از میدان حق علیه باطل است. خانواده شهدا نیز مسائل و رنج‌های بسیاری را به دوش کشیده‌اند و ما باید همواره قدردان آنها باشیم.

وی با اشاره به اقدامات اخیر کشور آلبانی علیه مجاهدین گفت: اگر امروزه منافقین به ذلت و خفت افتاده‌اند، نتیجه شکرگزاری ملت مسلمان ایران است.

امام جمعه موقت اراک با اشاره به اهمیت ترویج و تقویت معارف اسلام ناب محمدی در جامعه و خصوصاً برای نوجوانان گفت: معارف دین اسلام باید با گوشت و پوست و استخوان کودکان آمیخته شود افزایش کلاس‌های قرآن برای کودکان و نوجوانان یک ضرورت مهم است.

وی خاطر نشان کرد: امروزه آموزش و پرورش باید در حوزه آشنایی دانش آموزان با معارف اسلامی با جدیت بیشتر کار کند تا طی ۲۰ سال آینده، انسان‌هایی دین‌دار و ولایتمدار تحویل جامعه دهد. همچنین دانشگاه‌ها، مساجد و هیئت‌ها نیز باید بیشتر جوانان را به معارف اسلامی آشنا کنند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *