امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دولت فعلا هیچ برنامه ای برای قطع یارانه مردم ندارد

اردبیل – ابتکارآنلاین: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: دولت با اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی خواست از دهک های پایین جامعه حمایت کند.
کد خبر: 10254
زمان انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵ بعد از ظهر -
48 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – بهروز رحیم زاده ضمن اشاره به اینکه یکی از معاونت های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان معاونت تعاون است، تصریح کرد: ایجاد، توسعه و حمایت از تشکل های تعاونی وظیفه این اداره کل است و بیش از ۲ هزار شرکت تعاونی در استان در بخش های کشاورزی، خدمات، صنعت، مصرف، تولید و توزیع فعال می باشد.

وی ضمن اشاره به غیرفعال بودن برخی شرکت های تعاونی در سطح استان گفت: علت غیرفعال بودن این تعاونی ها، مقطعی بودن شکل گیری تعاونی ها، انجام و اتمام مأموریتها، برگزار نشدن مجمع تعاونی ها و پایان یافتن دوره هیأت مدیره های تعاونی هاست.

رحیم زاده بیان کرد: در تلاش هستیم تعداد تعاونی های فعال استان را افزایش دهیم و تعاونی های غیرفعال را در اسرع وقت تعیین تکلیف کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان؛ رسیدگی به امور اجتماعی را یکی دیگر از معاونت های اداره کل برشمرد و اظهار کرد: پیگیری اجرای طرح کالابرگ الکترونیک برعهده این معاونت است.

رحیم زاده افزود: طبق بررسی ها، دهک های پایین جامعه در تهیه و مصرف اقلام اساسی خود دچار مشکل شدند و دولت در طرح کالابرگ قصد حمایت از این افراد را دارد که بخشی از اجرای آن را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واگذار کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه چهار استان بصورت پایلوت برای اجرای این طرح انتخاب شدند، اضافه کرد: در طرح کالابرگ امکانی فراهم شد دهک های پایین یک ماه زودتر از یارانه نقدی خود استفاده کنند و شارژ کارت صرفا برای خرید مایحتاج استفاده شود.

رحیم زاده امه داد: اجرای طرح از اول اسفند سال ۱۴۰۱ در تمام استانها شروع شد.

وی با تأکید بر اینکه توزیع ده قلم کالای اساسی از قبیل برنج، روغن، ماکارونی، قند، شکر، تخم مرغ در طرح کالابرگ الکترونیکی مورد نظر بود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هزار و ۳۰۰ فروشگاه در مرکز شهرستانها و مراکز دهستانها مجهز به دستگاههای کارت‌خوان کالابرگ می باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اعلام اینکه طبق دستورالعمل های صادره، مشارکت در طرح کالابرگ برای واحد پذیرنده و افراد اختیاری است، افزود: درصدی از یارانه دهک های پایین در این طرح با خرید پیش از موعد کسر می‌شود و درصد دیگر به صورت نقدی از سوی خریدار پرداخت می‌شود.

وی از اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در همه فروشگاههای زنجیره ای کشور خبر داد و گفت: در مشاهدات میدانی خود نقاط ضعف و قوت طرح را احصاء و به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتقال داده ایم.

رحیم زاده افزود: دولت فعلا هیچ برنامه ای برای قطع یارانه مردم ندارد و فروشگاههای ملحق شده به طرح کالابرگ و استفاده کنندگان از این طرح شامل مالیات نمی شوند.

این مقام مسئول مطرح کرد: از کلیه فروشگاههای زنجیره ای فعال در کشور و استان اردبیل درخواست می کنیم به این طرح بپیوندند و مطمئن باشند مشکلی از این بابت نخواهند داشت.

رحیم زاده از افزایش استقبال از طرح کالابرگ در استان خبر داد و افزود: در یکی از روزهای آخر هفته گذشته ۹۰۰ خانوار از طریق طرح کالابرگ الکترونیکی خرید کرده بودند.

وی اظهار کرد: اجرای طرح کالابرگ در مراحل اولیه است و اقدامات خوبی انجام شده است و استان اردبیل در استقبال از این طرح جزو استان های پیشرو می باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه بیش از ۲۰ کاریابی غیردولتی در استان فعال است، گفت: کاریابی ها وظیفه معرفی بیکاران به واحدهای پذیرنده را دارند و با بازاریابی خود، در تأمین نیروی کار واحدهای کارگاهی فعال می باشند.

رحیم زاده ادامه داد: به دلیل برخی نواقص در قانون مربوطه، حق الزحمه کاریابی ها توسط کارجویان جذب شده واحدهای پذیرنده پرداخت نمی‌شود و همچنین کارفرمایان راسا اقدام به فراخوان برای جذب کارگر و نیروی کار خود می کنند.

(منبع: ایسنا)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *