امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرهنگ و فلسفه غرب با آتش زدن کتاب آسمانی راه به جایی نخواهد برد

مرکزی – ابتکارآنلاین: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ضمن محکوم کردن آتش زدن قرآن کریم در کشور سوئد گفت: فرهنگ و فلسفه غرب با آتش زدن کتاب آسمانی راه به جایی نخواهد برد.
کد خبر: 10405
زمان انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰ بعد از ظهر -
66 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر- سینا دلشادی عصر سه شنبه در مراسم تقدیر از برگزیدگان مسابقه قرآنی نور که بین نوجوانان و جوانان پسر عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شده بود، آتش زدن قرآن کریم را در کشور سوئد را محکوم کرد و اظهار داشت: فرهنگ و فلسفه غرب با آتش زدن کتاب آسمانی راه به جایی نخواهد برد.

وی افزود: نوجوانانی که از کودکی با آموزه‌های قرآن کریم و فرهنگ غنی قرآن عجین می‌شوند، در آینده بهتر می‌توانند راه و رسم زندگی را تشخیص دهند و به موفقیت و سربلندی برسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین کارهایی که اهالی قرآن می‌توانند برای این کتاب آسمانی انجام دهند، تلاوت زیبای کلام الله مجید است.

دلشادی گفت: در آیه ۲ سوره مبارکه انفال خداوند فرموده‌اند: اگر جوانی به صدای قرآن گوش دهد قرآن با گوشت و خون او آمیخته می‌شود.

مرتضی انقانی مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی نیز در این نشست گفت: مسابقه قرآنی نور در دو مرحله و در سطح شهر اراک ویژه برادران (۸ رشته) در دو رده سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار شد.

وی افزود: مرحله بین منطقه‌ای این مسابقات به علت متمرکز بودن داوری در ۵ مقطع زمانی مجزا در مناطق پنجگانه اراک و مرحله نهایی آن به‌صورت یک‌روزه با حضور منتخبین برگزار شد.

مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ادامه داد: گروه داوران شامل گروه داوری قرائت‌ها (داور صوت، لحن، وقف و ابتدا، داور تجوید)، گروه داوری اذان (صوت، لحن، صحت و فصاحت)، گروه داوری مکبری (صوت، لحن، تجوید، آداب، صحت قرائت)، گروه داوری ترجمه خوانی (رعایت آهنگ، توجه به لحن کلام، رعایت تکیه، رعایت مکث و درنگ، رعایت ایستگاه‌های آوایی)، گروه داوری دعا خوانی (صوت، لحن، صحت و فصاحت) این مسابقات را داوری کردند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *