امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

«غدیر» روز تشخیص ایمان واقعی از غیرواقعی است

اهواز- ابتکارآنلاین: امام جمعه اهواز گفت: غدیر روز عهد و پیمان، روز رسوایی مرتدین، روز تشخیص ایمان واقعی از غیر واقعی، روز تفکیک حق از باطل و روز آزمون بزرگ الهی است.
کد خبر: 10503
زمان انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰ بعد از ظهر -
50 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر- حجت‌الاسلام سیدمحمد عبدالنبی موسوی فرد ظهر امروز جمعه در جمع نمازگزاران اهواز کم‌کاری‌های دولت قبل را ناشی از گره‌زدن همه مسائل به برجام دانست و گفت: امروز شاهد هستیم کشور ما با همه کشورها در ارتباط است.

وی با اشاره به جزئیات پیمان شانگ‌های گفت: ایران نهمین کشوری است که با اصرار خودشان پس از سال‌ها به عضویت رسمی این‌پیمان درآمد؛ در این پیمان ابتدا ۲ کشور روسیه و چین، پیمانی امنیتی بستند و پس از آن ۶ کشور دیگر در پیمان قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد، پیمان شانگ‌های را پیمانی چند وجهی عنوان کرد و گفت: در این پیمان همکاری سیاست خارجی متوازن که بر اساس آن حضور بازیگران و نسبت دقیق آن‌ها با منافع کشور محاسبه می‌شود، رقم می‌خورد؛ همچنین نگاه به شرق در راستای هم‌افزایی راهبردی در رابطه با تهدیدات مشترک غرب اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: در این پیمان روسیه و ایران ۲ ابر تولید کننده گاز و هند و چین ۲ مصرف کننده بزرگ گاز هستند که از این منظر می‌تواند اتفاقات خوبی رقم بخورد.

امام جمعه اهواز بر وجود پیوست‌های اقتصادی در این نوع عهد و پیمان‌ها اشاره کرد و گفت: متصل شدن به دیگر کشورها و وجود ارتباطات اقتصادی نظیر واردات و صادرات، تقویت نقاط اشتراک و هم افزایی با کشورهای دیگر منافع ملی طرفین را تأمین می‌کند.

وی در ادامه نظارت بر قیمت‌ها و وضعیت معیشتی، اشتغالزایی، ساخت مسکن، تسهیل شرایط دریافت وام ودیعه مسکن و وام ازدواج جوانان را از جمله مهم‌ترین مطالبات مردم برشمرد و از دولت و مجلس خواست تا در این راستا تلاش‌های خود را به کار ببندند.

امام جمعه اهواز در ادامه به ۲۱ تیر ماه سال ۱۳۱۴ و تظاهرات مردم نسبت به ممنوعیت حجاب در مسجد گوهرشاد اشاره کرد و گفت: در آن سال‌ها، مردم ایران علیه دیکتاتور پلید قیام کردند.

وی افزود: عفاف و حجاب یک مسئله همگانی است، اینکه برخی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر می‌گویند به ما ربطی ندارد باید بدانند که دنیا همانند یک کشتی است و انسان‌هایی که در این کشتی هستند نسبت به یکدیگر مسئول هستند، کسی نمی‌تواند بگوید من صندلی خود را سوراخ می‌کنم و به کسی ربطی ندارد.

امام جمعه اهواز روز غدیر را روز بزرگ، گشایش و تکامل عنوان کرد و گفت: غدیر روز عهد و پیمان، روز رسوایی مرتدین، روز تشخیص ایمان واقعی از غیر واقعی، روز بلند شدن ناله شیطان، روز تفکیک حق از باطل، روز ارشاد و راهنمایی، روز آزمون بزرگ الهی و روز اوصیا و انبیا است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *