امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهره‌برداری از مرکز درمان سرطان استان سمنان، شاید وقتی دیگر

سمنان - ابتکارآنلاین: بهره‌برداری از مرکز درمان سرطان در مجموعه درمانی پژوهشی کوثر سمنان از خواسته‌های مردم است، اما رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در حال حاضر فقط از پیگیری برای بهره‌برداری از این مرکز خبر داد و گفت که نمی‌توان زمان دقیقی برای آن اعلام کرد.
کد خبر: 10625
زمان انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰ بعد از ظهر -
45 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – تسریع در تجهیز و راه‌اندازی مرکز درمان سرطان سمنان یکی از مصوبه‌های سفر آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور در آبان ۱۴۰۰و از مطالبه‌های جدی مردم سمنان محسوب می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان در نشست خبری خود در دهه فجر ۱۴۰۱ گفت: ساختمان مرکز درمان سرطان سمنان در مجموعه درمانی کوثر تکمیل شد و اکنون تکمیل تجهیزاتی مانند دستگاه پرتودهی، دستگاه تصویربرداری ام آر آی در دستور کار است و پیش‌بینی می‌شود این طرح با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی به بهره‌برداری برسد و اکنون رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان می‌گوید: بهره‌برداری از بخش درمان سرطان دانشگاه علوم پزشکی استان پیگیری می‌شود، اما نمی‌توان زمان دقیقی اعلام کرد.

کامران قدس عصر سه‌شنبه در نشست با اصحاب رسانه در سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی سمنان افزود: پیمانکار هنوز ساختمان بخش درمان سرطان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان را به صورت قطعی تحویل نداده و تحویل ساختمان را منوط به پرداخت بدهی می‌داند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: دستگاه رادیوتراپی خارجی با حمایت وزارت بهداشت برای مرکز درمان سرطان تهیه شد و مرکز درمان سرطان استان سمنان نیازمند حمایت برای تامین و تجهیز کامل به منظور بهره‌برداری در آینده است.

بخش درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان در ۲ بخش تشخیص و درمان تخصصی برنامه‌ریزی شده است و برای تجهیز ساختمانِ تکمیل‌شده مرکز تخصصی درمان سرطان در مجموعه درمانی کوثر سمنان با ۱۱ هزار مترمربع زیربنا، در حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور در سفر به استان سمنان در ۱۳ آبان ۱۴۰۰ اعتباراتی را برای تکمیل این طرح در مصوبات سفر تعیین کردند و اکنون انتظار می‌رود با حمایت بیش از پیش دولت بهره‌برداری از طرح تسریع شود.

چندی پیش رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اعلام کرده بود شیوع سرطان در جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان نگران کننده است.

بر اساس آمار، در ۱۵ سال آینده ۷۰ تا ۸۰ درصد به تعداد افراد مبتلا به سرطان در دنیا اضافه می‌شود که در ایران همین روند پیش‌بینی می‌شود، مهمترین علت آن نیز افزایش سن امید به زندگی و افزایش سالمندی است و در چنین شرایطی که سمنان نهمین استان کشور از لحاظ جمعیت سالمندی و جزو استان‌های دارای پایین‌ترین نرخ رشد جمعیت است، راه‌اندازی مرکز درمان سرطان با توجه به روند افزایشی شیوع در استان سمنان، یک ضرورت محسوب می‌شود و مردم این استان نیز چندسالی است که در حسرت راه‌اندازی مرکز درمان سرطان هستند و انتظار می‌رود تکمیل و بهره‌برداری از طرح تسریع شود.

قدس با اشاره به دیدارش به همراه عباس گلرو نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: وزیر بهداشت در تامین تجهیزات و نیروی انسانی قول پیگیری و همراهی داد.

۲۵ درصد مامویت سلامت جامعه با دانشگاه‌های علوم‌پزشکی است

قدس تصریح کرد: درمان، به دلیل مطالبه مردمی، از پر چالش‌ترین بخش‌ها است و فقط ۲۵ درصد مامویت سلامت بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

وی بیان کرد: ۷۵ درصد تامین سلامت جامعه در گرو همراهی و وظایف دیگر بخش‌ها است و نباید تمام بار تامین سلامت جامعه را بر دوش دانشگاه‌های علوم پزشکی گذاشت.

قدس اظهار کرد: ۷۵ ماده از قانون حمایت از جوانی جمعیت مربوط به دستگاه‌های مختلف در تامین سلامت جسم، روح، سلامت معنوی، است.

وی با اشاره به کمبود نیروی متخصص و پرستار در دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان، افزود: فراخوان جذب در بخش علوم‌پایه و بالینی اعلام شده است.

تحصیل بیش از سه‌هزار دانشجو در دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان

قدس تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی سمنان، بیش از سه هزار دانشجو در رشته‌های مختلف در ۹ دانشکده مشغول به تحصیل دارد.

وی با بیان اینکه ۹ رشته در پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ارائه می‌شود، اضافه کرد: ۱۰ درصد دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان دانشجویان بین‌الملل هستند.

قدس ابراز کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان بهمن ۶۷ راه اندازی شد و ۱۲ هزار نفر که یکهزار و ۳۵۳ نفر در رشته پزشکی هستند طی ۳۵ سال گذشته از این دانشگاه دانش‌آموخته شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: آموزش، پژوهش، بهداشت و درمان چهار محور فعالیت دانشگاه‌های علوم‌پزشکی است.

وی بیان کرد: ۶۲ درصد نیروی انسانی جذب شده در دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان پیمانی و قطعی و ۳۸ درصدی شرکتی و برخوردار از مزایای ضریب کا هستند.

وی افزود: فعالیت ۳۸ درصد نیروهای دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به صورت شرکتی به این معنا است که احتمال رفتن افراد وجود دارد.

وی با بیان اینکه چاپ مجله از معیارهای ارتقای رتبه دانشگاه‌های علوم‌پزشکی است، افزود: سه مجله مربوط به دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان چاپ می‌شود که ارزشمند است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: آلایندگی شرکت فروسیلیس ایران در سمنان یک دغدغه و علامت سوال است و دانشگاه آمادگی بررسی علمی و پژوهشی آلایندگی این شرکت را دارد.

شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، دامغان، سرخه، آرادان و گرمسار جزو مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان و شهرستان‌های شاهرود و میامی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *