امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشمنان در راستای تخریب چهره روحانیت تلاش شبانه روزی دارند

قم - ابتکارآنلاین: معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه دشمنان در راستای تخریب چهره روحانیت تلاش شبانه روزی دارند، افزود: روحانیت همواره درجامعه اثرگذار بوده و دشمنان نیز از این امر هراس دارند.
کد خبر: 10623
زمان انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵ بعد از ظهر -
39 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر – حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق ظهر سه شنبه در همایش راویان مکتب حسینی که در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد اظهار داشت: موسم تبلیغی ماه محرم امسال با توجه به حوادث سال گذشته و تلاش‌های دشمنان در راستای جنگ ترکیبی و انحراف اذهان عمومی، متفاوت‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود و به همین دلیل لازم است تا مبلغان آمادگی لازم برای پاسخ به شبهات و سوالات مردمی را داشته باشند.

معاون اول قوه قضائیه افزود: دشمنان برای تضعیف کشور برنامه‌های گسترده‌ای در سال گذشته تدارک دیده بودند که فوت خانم امینی موجب شد تا دو ماه زودتر از برنامه پیش بینی شده، دست به اقدام بزنند.

حجت الاسلام مصدق بیان داشت: عده‌ای در اغتشاشات سال گذشته لیدر بودند و موجب تحریک مردم با سردادن شعارهای ساختارشکن می‌شدند و بعد از آنکه مردم جمع می‌شدند از معرکه فرار می‌کردند که البته بسیاری از آنان در رصد دستگاه‌های امنیتی دستگیر و روانه زندان شدند.

وی با بیان اینکه دشمنان در راستای تخریب چهره روحانیت تلاش شبانه روزی دارند افزود: روحانیت همواره بر جامعه اثرگذار بوده است و دشمنان نیز از این امر هراس دارند.

وی ابراز داشت: روحانیون باید نسبت به این موضوع توجه داشته باشند که هر چقدر اثرگذاری آنان در جامعه بیشتر باشد، مسئولیت آنان نیز سنگین‌تر است.

حجت الاسلام مصدق تصریح کرد: دشمنان تلاش می‌کنند تا روحانیت را در برابر دیگر افراد تأثیرگذار جامعه قرار دهند و از این طریق دو قطبی سازی کاذب را دنبال کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معضل طلاق در کشور بیان داشت: برخی از طلاق‌هایی که اکنون در کشور صورت می‌گیرد در اثر موضوعات پیش افتاده‌ای است که اغلب به دلیل عدم آگاهی زوجین از مهارت‌های زندگی است.

وی ادامه داد: کاهش سطح تحمل و پذیرش افراد در جامعه از جمله مهمترین عوامل افزایش درگیری و نزاع‌ها است که این امر در نهایت منجر به تشکیل پرونده در دستگاه قضائی می‌شود.

وی در خصوص لایحه حجاب و عفاف نیز اظهار داشت: آنچه قوه قضائیه در لایحه حجاب و عفاف تنظیم کرده بخشی از این لایحه بوده که هم اکنون در سه کمیسیون تخصصی مجلس در دست بررسی که در نهایت به صحن علنی برای تصویب نهایی خواهد آمد.

ماه محرم فرصت بسیار مناسبی برای تزریق مثبت انرژی به جامعه است

حجت الاسلام مصدق همچنین بیان داشت: ماه محرم فرصت بسیار مناسبی در راستای نشر معارف اسلامی و تزریق انرژی مثبت به جامعه است و می‌تواند کشور را تا یک سال بیمه کند.

معاون اول قوه قضائیه عنوان داشت: رهبر معظم انقلاب نسبت به امر تبلیغ تاکید بسیاری دارند و وظیفه اصلی روحانیت را تبلیغ می‌دانند و درس خواندن در حوزه علمیه و تحقیق و تدبر در متون اسلامی مقدمه این امر است.

وی بیان داشت: افزایش سطح معلومات دینی، داشتن اخلاص و استفاده از روش‌های مناسب از جمله ضرورت‌های امر تبلیغ است و این عوامل می‌تواند در موفقیت یک مبلغ نقش بسزایی داشته باشد.

حجت الاسلام مصدق با بیان اینکه بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های صورت گرفته در طی سال‌های پس از انقلاب و مقایسه اقدامات با دوره گذشته مهم است افزود: مبلغان نباید از مسئول خاصی حمایت کنند و روحانیت از هر مسئولین که در عرصه خدمت رسانی به ملت تمام همت و تلاش خود را به کار خواهد بست پشتیبانی می‌کند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *