امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیر ارشاد برای تکمیل پروژه فرهنگی ۳۰ ساله منجیل قول مساعد داد

رشت – ابتکارآنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تکمیل پروژه ۳۰ ساله مجتمع فرهنگی، هنری شهرک ایثارگران منجیل قول مساعدداد و گفت: اعتبار مورد نیاز این پروژه از محل منابع وزارتخانه تامین خواهد شد.
کد خبر: 10733
زمان انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰ بعد از ظهر -
45 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – محمد مهدی اسماعیلی روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: این پروژه به دلیل بوروکراسی‌های موجود در طول این سالها با مشکل روبرو شده و در شهرستان نیز به دلیل مشکلات بودجه‌ای برای آن تامین اعتبار مناسب نشده است.

وی افزود: بدون در نظر گرفتن مشکلات موجود، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از محل منابع خود بودجه تکمیل این مجتمع فرهنگی را تامین خواهد کرد تا در اولین فرصت و قبل از پایان دولت سیزدهم این پروژه به مردم خوب رودبار تحویل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در این گفت و گو گفت: دولت سیزدهم با ۵۰۰ سینما دولت را تحویل گرفت و در عرض ۲ سال ۲۰۰ سینما را به حوزه فرهنگ و هنر اضافه کرد.

وی بر بازسازی، مرمت و تجهیز سینماها تاکید کرد و افزود: سینما داران از قشار فرهنگی و هنری جامعه هستند که پرچم فرهنگ و هنر را در شهرستانها بالا نگه‌می‌دارند.

اسماعیلی اظهار کرد: در شهری که سینما ندارد احساس می‌شود فرهنگ و هنر آن شهر تعطیل است چرا که سینما محل فرهیختگی و نشاط فرهنگی در جامعه است.

وی اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه در دور اول سفر رییس جمهور به گیلان به پروژه‌هایی با بیش پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد اعتبار تخصیص یافت، گفت: طی سفر دیگری به استان گیلان با رویکرد توجه و رسیدگی به زیرساختها بسته کاملی برای دور دوم سفر رئیس جمهور تهیه خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: تا پایان دولت نخست آیت الله رئیسی همه پروژه های در دست اقدام که بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند به پایان می‌رسانیم تا در اختیار اهالی فرهنگ و هنر قرار گیرد.

احداث پروژه مجتمع فرهنگی، هنری شهرک ایثارگران منجیل با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی از سال ۶۹ پس از زلزله رودبار آغاز شده و تاکنون به سرانجام نرسیده است.

برای این پروژه تاکنون ۹۳۶ میلیون تومان هزینه شده و برآوردهای غیر رسمی نشان می‌دهد برای تکمیل آن ۶ میلیارد تومان دیگر نیاز باشد.

آخرین اعتبار تخصیص یافته به این پروژه در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۴۵ میلیون تومان بود اما چون پیمانکار مطالباتی داشت پیشرفت فیزیکی مناسب حاصل نشده است.

مجتمع فرهنگی، هنری شهرک ایثارگران با ۴۷۰ متر زیربنا در یک طبقه در حال احداث است و دارای کتابخانه سالن‌های ورزشی وفضاهایی برای فعالیت انجمن‌ها و تشکل های مختلف فرهنگی و هنری خواهد بود.

(منبع: ایرنا)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *