امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

الگوی حکمرانی انقلاب اسلامی مبتنی بر نقش آفرینی مردم است

اراک – ابتکارآنلاین: دستیار رئیس جمهوری در امور مردمی سازی دولت گفت: الگوی حکمرانی انقلاب اسلامی مبتنی بر نقش آفرینی مردم است.
کد خبر: 10780
زمان انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸ بعد از ظهر -
43 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – سید احمد عبودتیان ظهر شنبه در جلسه شورای اداری استان مرکزی با اشاره به اینکه این استان، سرزمین مفاخر و بزرگان کشور است، اظهار کرد: کشور در حوزه ظرفیت‌های مردمی، بی نظیر است، اما مسلما برای استفاده از این ظرفیت‌ها باید ستاد و بستری فراهم باشد.

وی با طرح این سئوال که آیا مشکلات و چالش‌های استان، با کمک ظرفیت‌ها و منابع مردمی قابل حل است؟ افزود: هر کشوری براساس ایدئولوژی، فرهنگ و تمدن خود برای حل مشکلات الگویی دارد. ایران برای ۲۵۰۰ سال الگوی شاهنشاهی داشته است، امام راحل بدون تبانی با یک کشور دیگر برای پشتیبانی، در طول ۲۰ سال سخنانی گفت که مردم را به سمت خود جذب کرد و در نهایت و به تدریج این انقلاب را به ثمر رساند. ایشان عملا یک نظام ۲۵۰۰ ساله را جمع کرد و الگوی برتر جمهوری اسلامی را به رأی مردم گذاشت و در نهایت یک الگوی حکمرانی انتخاب شد که در آن، مردم حاکم شدند.

دستیار رئیس جمهوری در امور مردمی سازی دولت با بیان اینکه امام راحل در عرصه حکمرانی یک جهان دیگر را به جهان عرضه کرد، گفت: امام راحل الگویی ساده و قابل فراگیری را پایه گذاری کرد. در دوران کرونا فرآیند تولید ماسک بر اساس همین الگو به سادگی و فراگیر، اجرایی شد.

وی با تاکید بر مسئله هویت و تقویت آن در شهر اراک و لزوم توجه به تاریخ پنجم مردادماه، بیان کرد: نظام بروکرات غرب کل اختیارات را از مردم گرفته است و در طول دو دهه اخیر این نگاه در جامعه حاکم شد و عملا مردم از میدان بیرون رانده شدند، خصوصی سازی را جایگزین مردمی سازی کردیم و همین امر مشکلات و چالش‌های سال‌های اخیر را رقم زد.

عبودتیان تصریح کرد: برخی، مردمی سازی را معادل مردمی بودن می‌دانند، در حالی که متفاوت است. باید از ظرفیت‌های مردمی در تصمیم سازی، اجرا و نظارت استفاده کرد و رهبر معظم انقلاب این سه اقدام را از دولت سیزدهم خواستارند و خوشبختانه این موضوعات با جان استان مرکزی گره خورده است.

دستیار رئیس جمهوری در امور مردمی سازی دولت گفت: اولین مسئله، فهم حکمرانان از این مفهوم است که در این حوزه با مشکل روبه‌رو هستیم، همچنین برای واگذاری امور به مردم باید مانع زدایی های قانونی صورت گیرد.

در این جلسه سید مبین حجازی به عنوان دستیار استاندار مرکزی در امور مردمی سازی دولت معرفی شد.

(منبع: مهر)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *