امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیمه رزیدنت‌های پزشکی برای نخستین بار

خراسان رضوی – ابتکارآنلاین: رئیس سازمان صندوق رفاه دانشجویان و معاون وزیر بهداشت از اعطای ۳۰۰ میلیارد ریال وام به دانشجویان خبر داد.
کد خبر: 10891
زمان انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰ بعد از ظهر -
55 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – علی‌اکبر محمدی، روز سه شنبه ۲۷ تیرماه در آئین بهره‌برداری از خوابگاه دانشجویی دخترانه، دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، گفت: سال تحصیلی گذشته ۳۰۰ میلیارد ریال وام در قالب ۱۷ مدل به ۹۷ درصد دانشجویان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان سالانه توسط سازمان برنامه و بودجه برنامه‌ریزی و مصوب می‌شود، گفت: از مهم‌ترین مأموریت‌های این صندوق بر اساس قانون، اعطای تسهیلات به دانشجویان مستعد، کم‌بضاعت و عموم دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

معاون وزیر بهداشت و رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با بیان اینکه دومین اصل در این صندوق، ایجاد زمینه لازم برای خودکفایی و استقلال مالی صندوق رفاه است، اظهار کرد: کمک به نگهداری و بهسازی خوابگاه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و کسب درآمد اختصاصی از محل بازپرداخت وام‌های اعطا شده نیز از دیگر مأموریت‌های صندوق رفاه هستند که تمام آنها در راستای ارائه خدمات به دانشجویان است.

وی از بیمه رزیدنت‌های پزشکی برای نخستین بار خبر داد و گفت: تاکنون نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان در حوزه فرهنگی هزینه شده که ۳۰ میلیارد آن در حوزه اجرای مراسم‌های فرهنگی بوده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت همچنین افزود: تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ها هزینه شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *