امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

ظرفیت مساجد را مغفول و متروک گذاشته ایم

کلارآباد – ابتکارآنلاین: نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: برخی از شوراها و دهیاران در محلات در دست اندازی و و تجاوز به منابع طبیعی دخیل هستند و باید جلوی تاراج انفال را گرفت.
کد خبر: 10881
زمان انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷ بعد از ظهر -
54 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر- آیت الله محمدباقر محمدی لائینی بعدازظهر سه شنبه در جمع ائمه جمعه در کلارآباد، ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت سید و سالار شهیدان و تقدیر از دبیری سپاه برای اجرای طرح مهدوی در مساجد استان، برپایی نمایشگاه بسیج و سپاه با حضور مساجد برگزیده در کشور را اقدام خوبی دانست.

وی با اشاره به وجود چهار هزار و ۶۶۰ مسجد در استان، میانگین اقامه نماز جماعت را در مساجد استان ۴۲ درصد و بالاتر از میانگین کشوری دانست و گفت: ظرفیت مساجد را مغفول و متروک گذاشته ایم.

وی با عنوان اینکه مازندران استانی داری شمار بالای روحانی دانست و گفت: می‌توان مساجد بیشتری را برای برپایی نماز جماعت در آن فعال کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن اظهار امیدواری از پیاده شدن طرح محلات مهدوی در استان، عنوان کرد: ما باید محلات را بر محور مسجد فعال کنیم و باید محله مسجد محور به خانه مهدوی تبدیل کنیم.

آیت الله محمدی لائینی با عنوان اینکه خانه مهدوی نیز باید بر محور همین خانه باشد، یادآور شد: امروز هم دچار یک فتنه بزرگ اجتماعی و فرهنگی هستیم و راه برون رفت از فتنه حاضر تبعیت از رهبری و ولایت است.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید بر اینکه باید فتنه امروز را جدی بگیریم، گفت: در ایام محرم احتمال دارد این فتنه تبدیل به یک رویایی و تقابل، دهن کجی و توهین به مقدسات و ارزش‌ها شود و مسئولان امر باید از همین الان تدبیر کرده و فضای مراسم‌ها را درست مدیریت کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسجد ظرفیت حل مسائل را با آوردن مردم به پای کار دارد برای امام‌محور کردن محلات باید با این امامان هماهنگی لازم را داشته باشید.

آیت الله محمدی لائینی گفت: ما می‌دانیم که برخی از دهیاران و شوراها خودشان دست اندرکار تجاوز به منابع طبیعی و سوءاستفاده‌ها هستند و باید جلوی تاراج انفال و منابع طبیعی گرفته شود.

این مسئول با بیان اینکه سفر دوم رئیس‌جمهور به مازندران در پیش است، اظهار داشت: برای داشتن یک محله موفق باید نظام اداری را پاکسازی کنند که دولتمردان ما بتوانند از حکومت به حکمرانی اسلامی برسند، یعنی مسئولان کارآمد باشند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *