امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
فتاح:

بنیاد مستضعفان و مسکن ۲۰ هزار واحد مسکونی تحویل محرومان می‌‌دهند

کردستان – ابتکارآنلاین: رئیس بنیاد مستضعفان از ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در قالب تفاهم‌نامه همکاری با بنیاد مسکن در سطح کشور برای محرومان خبر داد.
کد خبر: 10909
زمان انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰ بعد از ظهر -
45 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از تسنیم – پرویز فتاح پیش‌ازظهر امروز در آیین بهره‌برداری از ده‌هزارمین واحد مسکن محرومان در روستای چور این شهرستان از ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان در کشور در طول ۱۸ماه گذشته خبر داد و اظهار داشت: برای ساخت این واحدها ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی سهم بنیاد مستضعفان از این اعتبار هزینه شده را یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز برای ساخت این تعداد واحد مسکن محرومان، ۲ هزار میلیارد تومان هزینه کرده است.

رئیس بنیاد مستضعفان ‌خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش اط هزار واحد مسکن توسط بنیاد مسکن، کمیته امداد و بهزیستی در استان در حال ساخت بوده که تاکنون بیش از ۵۰۰ واحد آن به بهره‌برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم تا پایان امسال نیز ۱۰ هزار واحد مسکن باقی مانده توسط بنیاد مسکن، کمیته امداد و بهزیستی احداث، تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

فتاح با اشاره به اینکه برای ساخت هر واحد مسکونی ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است، گفت: در مجموع سه هزار و ۲۰۰ میلیارد از طریق پرداخت تسهیلات و اهدای میلگرد رایگان جهت ساخت این تعداد هزینه شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان یادآور شد: امیدواریم همه مسئولان در ساخت این پروژه‌ها همکاری لازم داشته تا احداث مسکن با سرعت انجام شود.

اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این‌ مراسم از انعقاد تفاهم‌نامه‌ همکاری با بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و بهزیستی جهت ساخت مسکن خبر داد و افزود: در همین قالب ۲۰ هزار واحد در کشور ساخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز ده‌هزارمین واحد به بهره‌برداری رسید، افزود: در همین راستا به هر واحد ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد پایین پرداخت شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد: این بنیاد از سال گذشته تا الان ۴۵۱ هزار واحد شهری و روستایی را آغاز کرده که از این تعداد تاکنون ۱۴۵ هزار واحد به اتمام رسیده است.

فرماندار مریوان نیز در این مراسم در سخنرانی کوتاهی از حمایت مسئولان کشوری و استانی در جهت ساخت این تعداد واحد مسکونی ویژه مستضعفان قدردانی کرد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *