امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

ماجرای فوت نوزاد سه ماهه در اهواز چه بود؟

خوزستان – ابتکارآنلاین: سخنگوی اورژانس ۱۱۵ خوزستان به دنبال انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر فوت نوزاد سه ماهه در اهواز توضیحاتی را ارائه داد.
کد خبر: 10942
زمان انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰ بعد از ظهر -
42 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – عارف شرهانی سخنگوی اورژانس ۱۱۵ خوزستان گفت: یک نوزاد سه ماهه در بیمارستان گلستان اهواز به دلیل مشکل قلبی تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد و بعد از عمل، برای ادامه درمان به بیمارستان مبدا (ابوذر) بازمی‌گردد.

وی افزود: بر این اساس یک آمبولانس از سیستم بین بیمارستانی ساعت ۱۱:۰۲ دقیقه روز سه شنبه بیمار را از بیمارستان گلستان تحویل گرفته و عازم ماموریت می‌شود، اما در طول مسیر با نقص فنی مواجه شده که بر اساس شنیده‌ها احتمالا نقص در پمپ بنزین و یا به علت تمام شدن بنزین بوده است.

شرهانی ادامه داد: آمبولانس کمکی بیمار را در ساعت ۱۱:۴۴ دقیقه به بیمارستان ابوذر انتقال می‌دهد و نوزاد در ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه فوت می‌کند.

سخنگوی اورژانس ۱۱۵ خوزستان توضیح داد: سیستم آمبولانس بین بیمارستانی برای یک سری ماموریت‌های انتقال بیمار از یک بیمارستان به بیمارستان دیگر است و بر اساس توافق بین سیستم درمانی و اورژانس اهواز قرار شد یک تعداد آمبولانس خارج از سیستم اورژانس ۱۱۵ برای این منظور اختصاص یابد.

وی اظهار کرد: راننده‌های تعیین شده برای این آمبولانس‌ها خارج از سیستم راننده‌های اورژانس ۱۱۵ هستند و یک نفر نیروی درمانی (همراه طبی) این آمبولانس‌ها را همراهی می‌کند که از طرف بیمارستان‌ها تامین می‌شود.

شرهانی اضافه کرد: نظارت بر عملکرد این بیمارستان‌ها به عهده اورژانس اهواز است که البته این سیستم کاملا مجزا از سیستم اورژانس ۱۱۵ و خدمات ارائه شده به شهروندان است.

سخنگوی اورژانس ۱۱۵ خوزستان ادامه داد: از لحظه وقوع حادثه با حساسیت ویژه پیگیری این موضوع در دستور کار کمیته‌های فنی تخصصی اورژانس ۱۱۵ قرار گرفته و پس از بررسی کارشناسی تمام جوانب؛ نتیجه به افکار عمومی اعلام خواهد شد.

وی ضمن اطمینان خاطر به عموم مردم از بررسی موشکافانه موضوع بدون هیچ اغماضی تا حصول نتیجه خبر داد و گفت: در صورت بروز کوچکترین قصور با کلیه عوامل برخورد قاطع طبق قانون صورت خواهد گرفت.

(منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *