امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

ساخت ۵۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در خراسان شمالی

خراسان شمالی – ابتکارآنلاین: معاون امور بازسازی و مسکن اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۵۵۰۰ واحد مسکونی در روستاهای این استان در حال ساخت است.
کد خبر: 11020
زمان انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰ بعد از ظهر -
373 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – علی روحانی اظهار کرد: حدود ۷۰ درصد از این واحدهای در حال ساخت در روستاهای استان تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: در واقع سهمیه خراسان شمالی برای ساخت واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای کمتر از ۲۰ هزار خانوار، ۵ هزار سهمیه بوده که با پیگیری های انجام شده موفق به جذب ۵۰۰ سهمیه دیگر از سایر استان به این استان شدیم.

روحانی ادامه داد: ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای این استان وجود دارد که از این تعداد ۶۰ هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده است. حدود ۴۰ هزار واحد مسکونی دیگر در استان باقی مانده که باید آن ها نیز مقاوم سازی شوند.

این مقام مسئول بیان کرد: شهرستان راز و جرگلان یکی از شهرستان هایی بوده که در این استان بیشترین واحدهای مسکونی نامقاوم را داشته اما با اعطای تسهیلات، این شهرستان به لحاظ دارا بودن واحدهای مسکونی مقاوم در وضعیت بهتری قرار گرفته است.

وی گفت: موریانه زدگی یکی از خطراتی است که منازل مسکونی استان را تهدید می کند.

معاون امور بازسازی و مسکن اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی با اشاره به اینکه خطر موریانه زدگی در این استان طی چند سال گذشته یکی از دغدغه های جدی بود، اظهار کرد: در چند سال اخیر نسبت به بازسازی منازل کم دوام و موریانه زده اقدامات خوبی انجام شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *