امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

فروش محصولات غذایی ایران در پهناورترین کشور جهان

مازندران – ابتکارآنلاین: محصولات غذایی ایران از این پس در فروشگاه زنجیره‌ای روسیه که ۲۷ هزار شعبه دارند می‌تواند به فروش برسد.
کد خبر: 11049
زمان انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸ بعد از ظهر -
42 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – سید محمود حسینی پور استاندار مازندران پس از بازگشت از سفر ۶ روزه روسیه، در نشست خبری گفت: پایانه صادراتی محصولات کشاورزی روماک گستر مازندران در این سفر با یکی از بزرگترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای روسیه قرارداد فروش امضا کرده است.

او با بیان اینکه این فروشگاه زنجیره‌ای ۲۷ هزار شعبه دارد، افزود: ارزش صادرات محصولات کشاورزی مازندران از این طریق تا ۲۰۰میلیون دلار هم قابل افزایش است.

حسینی پور ادامه داد: معطلی مواد غذایی صادراتی از مازندران در گمرکات روسیه و برخی کشور‌های همسایه یکی از مشکلات مطرح شده در این سفر بود که سه کارگروه برای پیگیری و حل مشکلات تجاری با استانداران ولگا گراد، آستاراخان و سامارا برگزار و قرارداد‌های خوبی برای حل مشکلات و موانع پیش رو منعقد شد.

استاندار مازندران گفت: با توجه به سختگیری‌های روسیه در  واردات محصولات کشاورزی که شامل همه کشور‌ها می‌شود، فعالان اقتصادی و تجار مازندرانی باید همه مقررات را طبق استاندارد‌های مقصد رعایت کنند.

او افزود: توجه به استاندارد‌های تولید محصولات غذایی، کشاورزی و صنعتی ما را به مهمترین هدف که فعال کردن کریدور ترانزیتی شمال به جنوب است نزدیک خواهد کرد.

حسینی پور خرید لیزینگ کشتی از راه بیزنیس بانک، سواپ نفت و گاز، رفع موانع جابجایی ارز میان تجار دو کشور، تامین موتور کشتی‌های روسی توسط واحد‌های صنعتی مستقر در مازندران، رونق گردشگری با مسیر هوایی و دریایی، ترخیص به موقع کالا‌های صادراتی و رفع موانع گمرکی را از دیگر موارد گفتگو‌ها بین دو طرف اعلام کرد و ادامه داد: ارزش قرارداد‌هایی که در این سفر بسته شد بیش از ۲۴۵ میلیون دلار است که اگرچه این رقم برای مازندران قابل توجه نیست ولی شروع بسیار خوبی است.

تردد با کارت ویژه بجای ویزا

استاندار مازندران با بیان اینکه روسیه با ایجاد خط پروازی مسکو به ساری و خط دریایی گردشگری به آب های ساحلی مازندران موافقت کردند،گفت: در این سفر مقرر شد گردشگران روسیه و مازندران با صدور کارت ویژه تردد داشته باشند.

او افزود: بزرگترین کشتی گردشگری کروز روسیه نیز آماده به آب انداختن در بندر آستاراخان است که وارد آب‌های ساحلی مازندران نیز خواهد شد.

حسینی پور با بیان اینکه طرف روسی اعلام آمادگی کرد تا بخشی از موتور کشتی‌های خود را از مازندران تامین کند، ادامه داد: تمامی این موارد در سفر آینده نمایندگان روسیه به مازندران به قرارداد تبدیل و امضا خواهد شد.

استاندار مازندران گفت: سفر هیات روسی قرار است با حضور بیش از ۲۰۰ نفر ۵ مهرماه امسال انجام شود.

(منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *