امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

لزوم تشدید نظارت‌ها بر باشگاه‌های خانگی شمیرانات

شمیرانات – ابتکارآنلاین: فرماندار شمیرانات بر لزوم تشدید نظارت‌ها در حوزه باشگاه‌های خانگی این شهرستان تاکید کرد.
کد خبر: 11070
زمان انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳ بعد از ظهر -
48 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – مجتبی ذاکریان صبح دوشنبه در جلسه شورای ورزش شمیرانات که با حضور محسن مبارکی معاون سیاسی انتظامی، کرمعلی ایرجی معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، حسین رحیمی‌پور رئیس این اداره در شمیرانات و جمعی از پیشکسوتان ورزشی و نمایندگان ادارات در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله (ع) و یاران با وفای ایشان، با اشاره به اهمیت نظارت در حوزه ورزش بیان داشت: با عنایت به نگاهی که به انسان، هدف از آفرینش و مسیر سعادت آن تعریف می‌کنیم، تمام ابزار و امکانات باید در خدمت قرار گیرد تا پیشرفت و سعادت محقق شود.

وی افزود: بر اساس این منطق، تربیت بدن و ورزش، به خودی خود هدف نیست و ابزاری برای به سعادت رساندن انسان است، لذا بایستی در این مسیر از هرچه به هدف آسیب می‌زند، دوری کنیم.‌

ذاکریان با اشاره به باشگاه‌های خانگی ابراز داشت: برخی روش‌ها نه تنها ابزاری در مسیر رسیدن به سعادت نیست، بلکه عکس آن حرکت می‌کند، که یکی از وجوه آن بی‌بند و باری‌هاست که در این حوزه بروز دارد.

وی ادامه داد: امروزه بسیاری از ورزش‌ها، و سبک و سیاق پرداختن به آن‌ها، سبکی که هم‌خوان با فطرت و در مسیر سعادت انسان باشد، نیست‌، آسیب‌های مخربی برای جنبه معنوی و حتی جسمی دارد، که بیش از منفعت آن‌ها است.

رئیس شورای ورزش شمیرانات با تاکید بر لزوم تشدید نظارت‌ها در حوزه مذکور، اظهار داشت: منظور ما از نظارت این نیست که هر خانه‌ای یک وسیله ورزشی داشت، باشگاه تلقی شود، بلکه بایستی آمار دقیقی از آن‌هایی که در مقابل جریان سالم ورزش فعالیت و تبلیغات رسمی انجام می‌دهند، در دست باشد، سازوکار نظارتی تعریف شده و هر جا تخلفی رخ می‌دهد، مطابق قانون به شدیدترین وجه برخورد شود.

وی با اشاره به جشنواره پرچم و حضور پررنگ شمیرانات در آن، خاطرنشان کرد: بی‌شک دهیاری‌ها در احیا و صیانت از هویت منطقه وظایفی دارند که غفلت از آن‌ها پذیرفتنی نیست. در همین راستا، خانه ورزش‌های روستایی که تجهیزات دریافت کرده و فعال نشده‌اند، توسط متولیان ورزش به فرمانداری گزارش شوند تا پیگیری لازم صورت بگیرد.

ذاکریان با تاکید بر اهمیت پرداختن به ورزش‌های روستایی و هویت شهرستان ابراز داشت: شمیرانات ظرفیت برگزاری جشنواره‌های استانی و ملی را دارد، و می‌توان زیرساخت‌های دائمی برای این مهم ایجاد کرد؛ لذا از هر پیشنهاد و طرحی در این حوزه استقبال می‌کنیم.

فرماندار شمیرانات همچنین با اشاره به گزارش اداره ورزش مبنی بر تعدد باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام در منطقه خاطرنشان کرد: ضروری‌ست توجه‌ها معطوف به ورزش‌های پایه بویژه ورزش‌هایی که شمیرانات بیش از دیگر رشته‌ها در آن استعداد دارد، شود.

وی در ادامه ضمن عرض تبریک به بانوان ورزش‌کار شهرستان، یادآور شد: طی نشست‌های مردمی در مساجد نیز بانوان پیگیری خوبی برای سرانه‌های ورزشی خود دارند که بسیار خوب است. شهرداری نیز ظرفیت‌های خوبی در اختیار ایشان قرار می‌دهد، اما اقدام در این حوزه نیز باید هدف‌مند باشد و تمرکز بر ورزش نوجوانان و جوانان افزایش یابد.

ذاکریان همچنین بر ضرورت تقویت ارتباط هیئت‌های ورزشی با مساجد در راستای اجرای طرح محله‌محوری برای تحقق هدف مذکور و کارآمدی اقدامات در روستاها و محلات تاکید کرد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *