امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

یکپارچگی جهان اسلام راهکاری برای مقابله با دشمنان قرآن

تایباد ـ ابتکارآنلاین: گردهمایی علمای تسنن و تشیع تایباد در محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم برگزار شد و حاضرین یکپارچگی جهان اسلام را راهکاری برای مقابله با دشمنان قرآن کریم دانستند.
کد خبر: 11101
زمان انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰ بعد از ظهر -
40 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر- گردهمایی علمای تسنن و تشیع شهرستان تایباد در محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم به همت دفاتر ائمه جمعه تسنن و تشیع، مرکز اسلامی خراسان رضوی، سازمان تبلیغات اسلامی و مجموعه فرهنگی، تاریخی مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی (رح) برگزار شد.

مولانا غلام نبی توکلی در این مراسم که پیش از ظهر سه شنبه و با حضور ائمه جمعه، علما و مبلغین تسنن و تشیع، معاون فرهنگی مرکز اسلامی خراسان رضوی و فرماندار شهرستان تایباد در محل مسجد تاریخی مزار مولانا برگزار شد، اظهار کرد: در چنین روزگاری که مسلمانان در اوج قدرت و شوکت هستند، اگر بخاطر چنین جنایتی خون گریه کنند؛ حق آنها است. اگر حکومت‌های اسلامی فقط یک شبانه روز شیر نفت خود را بر روی غرب می‌بستند؛ آنها به زانو در می‌آمدند ولی این اتفاق نیفتاد.

امام جمعه اهل سنت شهرستان تایباد افزود: سفرای کشورهای هتاک به قرآن کریم باید از سرزمین‌های اسلامی اخراج شوند و کالاهای آنها تحریم شوند؛ جنایتی که در حق قرآن کریم انجام شده است جنایت بسیار بزرگی بود و هرکس آن را کوچک بشمارد اگر بی ایمان نباشد، ایمان ضعیف است.

وی گفت: پشت پرده این جنایت نمایش ضعف اسلام است و نباید افرادی که این جنایت را مرتکب شدند در امنیت باشند، هرچند عراقی‌های مقیم سوئد چنین عملی را تقبیح کردند، اما این کار کم است.

مولانا توکلی تجمع امروز علما را اعلام انزجار از این جنایت و تقاضای اخراج سفیر سوئد از کشورهای اسلامی دانست و تصریح کرد: هر مسلمانی که غیرت داشته باشد باید از خرید کالاهای سوئدی و دانمارکی خودداری کند زیرا کار آن‌ها وحشتناک بود، این توهین بسیار بزرگی بود.

وی با تقدیر از ابتکار وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، افزود: وزیر امور خارجه ما خواهان نشست کنفرانس اسلامی شد، این جلسه باید فوراً تشکیل شود و تصمیمی متحد گرفته شود، البته هنوز جهان اسلام حمایت واقعی از قرآن کریم انجام نداده است و اگر این حمایت شکل نگیرد، این اتفاق در همه کشورهای غربی رخ خواهد داد اما اگر اعتراض‌شدید داشته باشیم قطعاً مانع از کارهای دیگر خواهیم شد.

هدف از جنایت در حق قرآن کریم مبارزه جدی با ادیان الهی به ویژه اسلام است

معاون فرهنگی مرکز اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: برگزاری این جلسه نشان داد که شیعه و سنی غیرتمندانه پای اصول دین خود ایستاده اند. ما باید قبل از هرچیزی بدانیم این اتفاق با چه اهدافی رخ داده است و وظیفه ما در قبال آن چیست. البته مسئله تمسخر و اهانت به مقدسات دینی از ابتدای اسلام توسط مشرکین امری رایج بوده است

حجت الاسلام یوسف مهربان افزود: این اتفاق، اتفاقی فردی نیست و شاهد این موضوع این است که در شش ماه گذشته ۶ بار با همین ساختار اهانت به قرآن کریم انجام شده است.

وی ادامه داد: هدف این کار مبارزه جدی با ادیان الهی به ویژه اسلام است، آنها در دنیای مسیحیت به اهداف خود رسیدند و حالا به دنبال اجرای این پروژه در دنیای اسلام است.

معاون فرهنگی مرکز اسلامی خراسان رضوی گفت: هرکسی که لباس پیامبر اسلام (ص) را بر تن دارد، وظیفه دارد اول اهداف پشت پرده دشمن را بشناسد و در گام دوم مقابله تمام قد با این موضوع است. علما در هر جایگاهی هستند نباید بگذارند این موضوع عادی جلوه داده شود و بارها به جهان مخابره کنند که قرآن کریم و پیامبر اسلام (ص) خط قرمز جهان اسلام است و در این راه شیعه و سنی ندارد.

توهین کنندگان به ساحت مقدس قرآن کریم، پیامبر اسلام (ص) و پروردگار مهدورالدم هستند

امام جمعه روستای سمنگان بخش میان ولایت شهرستان تایباد هم به عنوان سخنران دیگر این مراسم گفت: دنیا چه در دوران توحش و چه دوره تمدن همیشه شاهد برخورد با توحید بوده است و هیچگاه مسلمانان اجازه نمی‌دادند به مقدسات توهین شود.

مولانا علیرضا یعقوبی افزود: خلاصه متون کهن اسلامی توهین به مقدسات اسلام را حرام می‌داند و توهین کننده را مهدورالدم می‌شناسند. رشد جهان اسلام حکام غرب را به هراس انداخته و هر روز به دنبال این هستند تا مانع این رشد شوند اما حفاظت از این دین و قرآن کریم به عهده خداوند متعال است.

وی گفت: در دنیای مسیحیت از آنجایی که اربابان کلیسا قداست خود را از دست دادند، به دنبال توطئه در جهان اسلام هستند، طرح‌های کلانی که در جهان غرب طراحی می‌شود به دلیل همین موضوع است و ما باید از این تهدیدها فرصت برای معرفی اسلام بسازیم.

عمل به دستورات قرآن کریم و جهاد به مفهوم عام آن بازدارندگی ایجاد می‌کند

امام جمعه اهل تشیع شهرستان تایباد نیز در آخرین بخش این گردهمایی واکنش به عمل هتاکانه به قرآن کریم را حق جامعه اسلامی دانست و گفت: اگر جهان اسلام به دستور قرآن عمل کنند و جهاد به مفهوم عام اتفاق بیفتد، بازدارندگی ایجاد خواهد شد؛ جهاد به مفهوم عام آن به معنای جهاد علمی، فکری، سیاسی، اقتصادی در کنار جهاد اکبر و جهاد اصغر است.

حجت الاسلام حسین ملکی ابرده افزود: یکی از ویژگی‌های تایباد همراهی علما و مسئولین با یکدیگر است و در کنار این همراهی جهاد اخلاص نیز قرار دارد و این رمز وحدت و اتحاد این مردم است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم حاضرین با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام انزجار از «حادثه تلخ و توطئه آمیز و خطر آفرین هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم» حمایت دولت سوئد از جنایتکار را در مقابل اسلام و جهان اسلام دانستند و از سران کشورهای اسلامی و دولت جمهوری اسلامی ایران و قوه قضائیه کشور تقاضای محکومیت شدید این اقدام رذیلانه و طرح شکایت در محافل حقوقی بین المللی مطالبه کردند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *